מחקר: ישראל השנייה בעולם במחירי הסלולר הזולים

זמן קצר לפני פרישתו של משה כחלון, האיש שאחראי על מהפכת מחירי הסלולר בישראל, מתפרסם מחקר מעניין של אתר בריטי שמצביע על כך שמחירי הסלולר בישראל הם במקום השני בעולם 

תקשורת 11.5.2020 | 14:06

pixabay

ממחקר שערך אתר ההשוואות הבריטי cable עולה, כי ישראל היא המדינה השנייה בעולם המציעה את המחירים הנמוכים ביותר עבור שירותי סלולר, המחקר השווה את העלות הממוצעת של תכניות הסלולר השונות במדינות רבות, כך דוווח בכלכליסט.

המחקר, שנערך בפברואר האחרון, השווה את העלות הממוצעת של ג'יגה בייט בודד ביחס ל-5,554 תכניות סלולר ב-228 מדינות. חמש המדינות הזולות ביותר הן הודו עם עלות של $0.09 לג'יגה, ישראל עם $0.11 לג'יגה, קירגיזסטן עם $0.21 לג'יגה, איטליה עם $0.43 לג'יגה ואוקראינה עם $0.46 לג'יגה.

במחקר נכתב: "לכל המדינות הללו תשתית פס רחב נייחת מעולה, הן מציעות תכניות עם מכסה של מאות ג'יגה-בייט, או אפילו בלתי מוגבלות לחלוטין. להודו אוכלוסייה צעירה בעלת מודעות טכנולוגית גבוהה במיוחד, המציעה שוק סמארטפונים תוסס, עם אימוץ חזק ומתחרים רבים". ביחס לישראל נכתב: "ישראל מתהדרת בחדירה גבוהה לשוק הסמארטפונים, עם 75% מהישראלים המחזיקים באחד לפחות, יותר מארצות הברית. ספקים מרובים מכסים את רוב המדינה עם רשת דור 4 מהירה".

על פי המחקר חמש המדינות היקרות ביותר הן סאו טומה ופרינסיפה ($28.26), ברמודה ($28.75), נאורו ($30.47), איי פוקלנד ($40.41) וסנט הלנה ($52.50). "הדמיון בין חמש המדינות הללו בולט וברור – כולן איים" נכתב במחקר. "לאיים יש פחות סיכוי לתשתית סיבים נרחבת, ומכיוון שהיה צורך להנהיג פתרונות יקרים כמו קישור ללוויין, העלות הועברה לצרכן". מבחינת אזורים, צפון אפריקה עם העלות הממוצעת הנמוכה ביותר ($2.06), לעומת צפון אמריקה עם העלות הממוצעת הגבוהה ביותר ($14.71).

שר האוצר היוצא משה כחלון שאמור לפרוש מתפקידו השבוע עשה את המהפכה בשוק התקשורת כשכיהן כשר התקשורת בשנת 2012. כזכור, כחלון יזם רפורמה שהוזילה מאוד את מחירי הסלולר בישראל, באותה תקופה נכנסו שתי חברות חדשות ומבטיחות לשוק, גולן טלקום ו-HOT מובייל, שהציעו לראשונה חבילות ללא הגבלה ב-99 שקל.

במקביל, החלה פעילותם של מפעילים וירטואליים כמו רמי לוי ו-019 מובייל, שהמשיכו למשוך את המחירים מטה. התחרות העזה לא מנעה ממשרד התקשורת לאשר ב-2018 כניסה של מפעיל שישי לענף, we4G של אקספון, ששבר את השוק והציע חבילות לכל החיים.

כניסת החברות המתחרות לשוק הובילה לתחרות עזה בענף בעיקר סביב נפח הגלישה הכלול בחבילת הבסיס, התחרות הביאה למעבר גבוה (ניידות) של מנויים בין המפעילים הסלולריים, מה שגרם לשחיקה משמעותית של ההכנסה הממוצעת ממנוי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום