כוחות צה"ל הרסו את בית המחבל שאחראי לרצח נערה

בחסות ידויי אבנים ובקבוקי תבערה, צה"ל הרס הלילה את ביתו של המחבל שביצע יחד עם חברי חוליה נוספים את הפיגוע במעיין דני, בו נרצחה הנערה רנה שנרב הי"ד ונפצעו אביה ואחיה | שר הביטחון בנט: "מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר"

חרבות ברזל 11.5.2020 | 11:18

דובר צה"ל

הלילה (שני) הרסו לוחמי צה"ל את ביתו של המחבל קסאם שיבלי בכפר כובר שבמרחב החטיבה המרחבית 'בנימין', שביצע יחד עם חברי חוליה נוספים, את הפיגוע ביום 23 באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב הי"ד ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.

רינה שנרב הי"ד יצאה לטייל עם אביה ואחיה כשמחבלים הפעילו מטען מאולתר בשלט רחוק במעין עין בובין הנמצא בחבל בנימין. רינה נהרגה במקום. אביה איתן ואחיה דביר-חיים, פונו במצב בינוני וקשה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. האב, הוא שהזעיק את כוחות ההצלה מיד אחרי הפיגוע.

הריסת הבתים בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישה משפחת המחבל לבג"ץ נגד מימוש צו ההחרמה וההריסה. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

צה"ל מסר כי "ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ונגד גורמי הטרור ביהודה ושומרון".

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס להרס בית המחבל ומסר: "הלילה באנו חשבון עם המחבל המתועב שלקח חלק ברצח רנה שנרב היקרה. הרס הבתים הוא כלי חשוב בהרתעה נגד המחבלים. יראה כל מי שידיו מתכננות פיגוע ויחשוב פעמיים. אנו נמשיך לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי. מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר".

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח באותו מעיין בו נרצחה גם רנה שרנב הי"ד, החברה בפורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות המלווה ע"י 'אם תרצו' התייחסה להריסת בית המחבל ואמרה: "אנו מברכים את כוחות הביטחון על הריסת הבית אך תוהים מדוע הבית לא נהרס עד היסוד. את בתי המחבלים יש להרוס תוך 48 שעות מרגע הפיגוע ולא לתת למשפטני המחבלים למשוך זמן. שום דבר לא יחזיר את דני ורנה ז"ל אבל אנחנו מקווים שישראל תחזק את הרתעתה ובכך תימנע את הפיגוע הבא חלילה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום