'אל על' - הסוף? "חוליים קשים מאוד בחברה"

בעקבות משבר הקורונה וסגירת השמים של ישראל, הפסיקה חברת אל על את פעילותה ואלפי עובדים יצאו לחל"ת. היום צפוי השר לדון בעתיד החברה. האם תקבל הלוואה בערבות המדינה או אולי בכלל תלך לפירוק? • העובדים: זכינו ליחס מזלזל מפקידי האוצר

רכב ותחבורה 10.5.2020 | 13:58

מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון, צפוי לדון היום (ראשון) בנוגע לעתידה של חברת 'אל על'. בדיון צפויה להתקבל ההחלטה אם להודיע על פירוק החברה או אם היא תקבל הלוואה בערבות המדינה.

בתגובה הודיעה הערב מועצת עובדי 'אל על' על תחילתן של הפגנות בכל הארץ והקמת מאהלי מחאה מול ביתם של כמה מפקידי האוצר. ביום שלישי הקרוב תתקיים ההפגנה הראשונה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, תחת הכותרת: "ביבי הבטיח וביבי צריך לקיים".

גורמי המקצוע שמעורבים בדיונים הנוגעים לעתיד החברה נוטים לאפשרות הפירוק, כך דווח בערוץ 12.

אותם גורמים טוענים, כי ישנם חוליים קשים מאוד בחברה ויהיה קשה להציל אותה. כסף שיופנה למטרה זו עלול ללכת לריק, הם טוענים. מנגד, גורמים פוליטיים אומרים שזו עלולה להיות מכה מורלית קשה למשק אם חברה כמו אל על תקרוס.

שרון בן יצחק, יו"ר מועצת העובדים, תוקף את הכוונה לאפשר רק הלוואה לחברה וטוען כי "בעוד עם כל החברות באוצר מדברים על מענקים של מיליארדים, מישהו שם החליט שלצורך מתן הלוואה לאל על - לא מענק ולא פיצוי - הלוואה, יש להקריב אלפי עובדים. אין בכוונתנו לאפשר את פירוק החברה".

"עובדי אל על ש-90% מהם עובדים בשכר מינימום, נכנסו מתחת לאלונקה מתוך אחריות ושמירה על הבית והציגו תוכנית התייעלות של מיליארד דולר בחמש שנים, וזכו ליחס מזלזל והתעלמות מוחלטת מצד פקידי האוצר", הוסיף בן יצחק. "אנו נלחמים על הפרנסה שלנו ועל האוכל של הילדים שלנו ועל החברה הלאומית שלנו, ואם יש מישהו שחושב שניתן לו לרמוס אותנו ברגל כזאת גסה אז כדי לו לחשב מסלול מחדש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום