המשפחות השכולות דורשות לעצור את ההסכם הצפוי

"הרשות הפלסטינית צפויה להעביר חלק ניכר מהכספים למשפחות מחבלים ופעילי טרור, כמענק על ביצוע פיגועים ומעשי טרור כנגד אזרחי ישראל", כך הורים שכולים בעקבות הכוונה להעביר לפלסטינים סכום של 800 מיליון שקלים בכמה פעימות

חרבות ברזל 9.5.2020 | 23:14

נערים ערבים מיידים אבנים צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

בעקבות עתירה של ארגון 'לביא' ופורום 'ובחרת בחיים' כנגד ההסכם בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית ועל פיו ישראל תחל ממחר (ראשון), להעביר לפלסטינים במספר פעימות סכום של 800 מיליון שקלים. מתשובת משרדי הממשלה לבג"ץ עולה כי מדינת ישראל תיקח מהכספים אשר ממשלת ישראל הקצתה בצו מיוחד להתמודדות עם משבר הקורונה.

בעתירה שהגישו לבג"ץ טענו העמותות כי "ההתנגדות להלוואה בחשש הממשי שהכספים לא יוחזרו למדינת ישראל, וכן כי הרשות הפלסטינית צפויה להעביר חלק ניכר מהכספים למשפחות מחבלים ופעילי טרור, כמענק על ביצוע פיגועים ומעשי טרור כנגד אזרחי ישראל".

כבר לפני תקופה ארוכה אישרה ממשלת ישראל לקזז מיליארד שקלים מכספי המיסים המועברים לרשות הפלסטינית שמעבירה למשפחות המחבלים והאסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, אולם ישראל ניסתה להעביר את הכסף במספר הזדמנויות ובדרכים שונות והרשות הפלסטינית סירבה לקבל את הכספים במחאה על הקיזוז עבור משפחות המחבלים והאסירים הביטחוניים.

בעתירה שהגישו העמותות צוין כי "למרבה הצער, הרשות הפלסטינית, בניגוד גמור להתחייבויותיה לחדול מדרך הטרור, עושה שימוש נלוז בכספים המגיעים אליה ומשלמת משכורות ומענקים לפעילי טרור המרצים את עונשם בבתי הסוהר בישראל ולכאלה שהשתחררו מריצוי מאסרם. הרשות הקימה מערך ענף ועתיר תקציבים של תמיכה כלכלית בפעילי טרור ובני משפחותיהם."

מירב והרצל, הוריה של סגן שיר חג'אג' הי"ד, החברים ב'פורום בוחרים בחיים' מסרו כי "לא יתכן שמאות אלפי משפחות ועסקים בישראל קורסים כלכלית ונמצאות מול שוקת שבורה, ממשלת ישראל בוחרת להעביר 800 מיליון ש"ח בחודש מענק לרשות הפלסטינית תומכת הטרור בזמן שהרשות ממשיכה לשלם משכורת למחבלים אשר רצחו את ילדינו יוצא מזה ממשלת ישראל ואנחנו אזרחי ישראל בכספי המיסים שלנו משלמים את משכורות רוצחי ילדינו."

בארגון לביא למנהל תקין הוסיפו כי "העברת מיליארד ש"ח לרשות הפלסטינית לצורך מימון משכורות המחבלים אינה יכולה להתקבל על הדעת, לא יתכן שהרשות הפלסטינית תעניק משכורות עתק לרוצחי יהודים ותבכה על קשיים. העברת מיליארד ש"ח לרש"פ במחטף בוטה זה, הינה צפצוף על חוק קיזוז משכורות מחבלים שנחקק אך לאחרונה ועל משפחות נפגעי הטרור."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום