דרעי: כ-70% מחולי הקורונה בישראל הם חרדים, צריך חשבון נפש

שר הפנים הודה בריאיון ל"כיכר השבת" כי התפרצות הקורונה פגעה בעיקר במגזר החרדי, ולא רק בערים החרדיות - אלא גם בערים מעורבות. עם זאת הוא טען שנתוני התמותה בקרב יהודים בעולם מעידים על "גודל הנס - הקדוש ברוך הוא שומר עלינו"

בריאות 9.5.2020 | 23:22

גילי יערי, פלאש 90

בריאיון לאתר "כיכר השבת" שפורסם הערב (מוצ"ש) טען שר הפנים אריה דרעי כי החרדים מהווים רוב מוחץ מבין חולי הקורונה בישראל והוסיף - "צריך לעשות חשבון נפש". דרעי הבהיר כי בחינה מעמיקה של הנתונים מעידה על חומרת המצב במגזר החרדי, גם זה שאינו מתגורר בערים החרדיות המובהקות. 

"צריך לעשות חשבון נפש מעמיק מאוד בתוך הציבור שלנו", אמר דרעי בריאיון. "‏לצערי הרב, 70% בערך מהחולים בכל מדינת ישראל - הם חרדים. ‏אל תספור רק את ירושלים, בני ברק, בית"ר, אלעד ומודיעין עילית. ‏גם בתוך הערים האחרות בארץ, מי שמכיר את הנתונים כמוני יודע שגם השכונות שם זה בעיקר חרדים. ככה שגם על זה צריך לעשות חשבון נפש". 

השר המשיך: "אז יש לנו הסברים - פורים, בתי כנסת, חתונות, הכול נכון. אבל מצד שני תראה את גודל הנס. גם בחוץ לארץ זה פגע ביהודים החרדים בצורה נוראה, בניו יורק, בלונדון, בצרפת, גם בארגנטינה. בניו יורק עשינו חשבון, בערך פי 60 נפטרו ממה שבישראל. אז זה אומר מה? מצד אחד הקדוש ברוך הוא שומר עלינו ומצד שני הוא מדבר איתנו ואת זה צריך לדעת".

משרד הבריאות עדכן הערב כי מספר חול הקורונה הפעילים ירד היום ב-130 והינו 4,831. מספר המונשמים נותר 64 ושני חולים נפטרו היום, מה שהעלה את מניין המתים הכללי ל-247. בנוסף, היום נוספו 141 חולים למניין המחלימים מקורונה - 11,376 מחלימים בסך הכול.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום