רב בית המדרש שלא לקח פרוטה לכיסו נפטר מקורונה

הגאון רבי חיים שאול שמאהל זצ"ל רב בית המדרש 'בית אברהם' בלונדון ובעל מחבר ספר ספר עיוני חיים על התורה נפטר מנגיף הקורונה. בני הקהילה נפרדו ממנו במסע הלוויה כפי הוראות הבריאות באנגליה

ברוך דיין האמת 8.5.2020 | 14:11

הגאון רבי חיים שאול שמאהל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מאנגליה הגיעה הלילה הידיעה המעציבה על פטירתו של הגאון רבי חיים שאול שמאהל זצ"ל רב קהילת 'בית אברהם' בלונדון ובעל מחבר ספר 'עיוני חיים' על התורה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 87 בפטירתו. 

הרב הגאון רבי חיים שמאהל זצ"ל נודע כתלמיד חכם עצום בלונדון מפורסם הסיפור על הרב כי תנאי קודם למעשה במינויו לרב היה שאף אחד מהמתפללים לא ייתן לו כסף. וכן עד עצם היום הזה מעל 40 שנה לא לקח פרוטה  לא במכירת חמץ, לא בפורים ולא על סידור חופה וקידושין. 

ר' חיים מסר יום יום שיעורים בוקר צהריים וערב, שבתות ומועדים טובים במסירות נפש מופלאה. לפני כמה שנים נחלש ואז הודיע שאין באפשרותו למסור שיעורים ולכן רוצה שאחר ייקח את תפקידו אך המשיך להגיע לבית כנסת מידי יום.

אחד המתפללים מספר ל'בחדרי חרדים' הרב לא היה לא סתם רב הוא היה כעין רב'ה, שאלו אותו הכל התייעצו עמו על כל דבר, יש לציין שהבית מדרש שלנו 'בית אברהם' בגולדרס גרין שם רוב המתפללים אנשי מעמד אך הוא מהם לא נהנה.

השאיר אחריו את בנו הדיין הגאון רבי יעקב דוד שמאהל דיין בקהילת 'שומרי הדת אנטוורפן בעל מחבר ספר 'כסאות לבית דוד'.

מסע הלוויה נערכה בהשתתפות רבים דרך בית מדרשו 'בית אברהם' שם שימש כמנהיג המקום מעל 40 שנה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום