ניצול התקופה לרעה: גופי הבריאות בישראל תחת מתקפות סייבר

עלייה של מאות אחוזים בניסיונות לתקיפות סייבר נגד מערכת הבריאות בישראל - בתי החולים, קופות החולים, מכוני מחקר ומערך הבדיקות. כל זה כמובן בצל המאבק הלאומי של המדינה בנגיף הקטלני, רוב ניסיונות התקיפה הם ברמה לא גבוהה ולא גרמו לנזקים • פני הרוע

טכנולוגיה 8.5.2020 | 12:26

שולחן מחשב צילום: unsplash

גורמים זדוניים מנסים לחבל: במערך הסייבר הלאומי זיהו בחודשים האחרונים עלייה של מאות אחוזים בניסיונות לתקיפות סייבר נגד מערכת הבריאות בישראל - בתי החולים, קופות החולים, מכוני מחקר ומערך הבדיקות. כל זה כמובן בצל המאבק הלאומי של המדינה בנגיף הקטלני, רוב ניסיונות התקיפה הם ברמה לא גבוהה ולא גרמו לנזקים, אם כי כמה מהם עדיין נבדקים. בכל העולם חלה עלייה בתקיפות האקרים על גופי הבריאות בעולם, על פי מרכז הניטור בסייבר של משרד הבריאות, חלה עלייה בניסיונות הדיוג (פישינג) ותקיפות כופרה כלפי גופי הבריאות בישראל בחודשים האחרונים, כך בדיווח ב"מעריב".

התוקפים הם לעיתים קרובות סתם צעירים משועממים, או גורמים פליליים מרחבי העולם המנסים לבצע פיגוע כופר, בניסיון לדלות פרטים של אנשים, ועד לחדירה לצורך השגת מטרות אחרות בעתיד. גורם במערך הסייבר הלאומי אמר ל'מעריב': "גורמים שפועלים בתחום הזה עבדו בתקופת הקורונה על סטרואידים - מתלמידי תיכון משועממים ועד לגורמים עוינים".

בישראל חששו שמדינות אויבות וארגוני טרור ינסו לחבל במאמץ הלאומי בהתמודדות עם נגיף הקורונה. ואכן במקרים מסוימים זוהו גורמים עוינים המנסים לנצל את המצב ולחבל במערכת הבריאות בישראל באמצעות פעולות סייבר, במערך הסייבר הלאומי סומנו שבע משימות בסדר עדיפות גבוה אל מול האיומים, בהן הגנה על אמצעי האספקה למדינה ועל שרשרת הייצור להתמודדות עם הנגיף - תרופות, פיתוחים טכנולוגיים ובריאותיים. גם העבודה מהבית של אזרחים רבים בישראל סומנה כנקודת תורפה, וזאת בשל החשיבות לכלכלה בתקופה זו, שבה המשק היה מושבת. התקיפות זוהו וסוכלו. במערך הסייבר הלאומי מציינים כי מערכת הבריאות הייתה מוכנה היטב לקראת המתקפות.

מערך הסייבר הלאומי עובד כל העת על מנת להגן על התשתיות, החיוניות של מדינת ישראל, מבדיקה של מערך הסייבר הלאומי עולה כי מתחילת משבר הקורונה חלה עלייה של 300% במספר החיבורים מרחוק בישראל. באחרונה מצא המערך, יחד עם קבוצת המחקר הבינלאומית CTI LEAGU, מאות שמות של משתמשים וססמאות של ממשקי גישה מרחוק, שדלפו מחנות בלתי חוקית בדארק־נט. במערך טיפלו בנושא מול הגופים שנחשפו. המערך אף סייע למדינות אחרות שסבלו בחודשים האחרונים ממתקפות סייבר על מערכת הבריאות שלהן. אתמול דווח ברשת פוקוס ניוז כי איראן השתמשה בשרתים אמריקאיים כדי לבצע מתקפת סייבר על תשתיות מים בישראל לפני כחודש. גורם בכיר במשרד האנרגיה האמריקאי סירב להתייחס לחקירה הנעשית בנושא, אולם בתגובה הרשמית נאמר כי הם אוספים ומשתפים מידע באופן קבוע עם שותפים במגזר הפרטי, כדי להגן על ארה"ב ובעלות בריתה מפני מתקפות סייבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום