סכנת הקורונה עדיין לא חלפה: "אחריות על כל יחיד למנוע גל שני"

במשרד הבריאות נערכים לל"ג בעומר בצל הקורונה: "מול הכאב הגדול באי עליית הרבבות לציון הרשב"י עומדת חובת הזהירות מפני סכנת הידבקות המונית" | מטה ההסברה: "האחריות למנוע גל שני של הדבקה בנגיף היא על כל יחיד, אבל מחיר הטעות עלול להיות על כלל הציבור"

חדשות בארץ 8.5.2020 | 10:17

ל"ג בעומר במאה שערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשרד הבריאות נערכים לל"ג בעומר בצל הקורונה והשנה בצל התקנות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, המונעות קיום אירועים המוניים ובתוכם אירועי ההדלקה המסורתיים על גג ציון רשב"י זי"ע כבכל שנה.

במטה ההסברה החרדי אמרו אמש כי "יש להבין שעל כל יחיד ויחיד מוטלת אחריות לשמירה מפני סכנת הידבקות בנגיף – אבל מחיר של טעות עלול להיות על כלל הציבור. אנחנו מאוד רוצים לראות אחרי ל"ג בעומר את המשך ההקלות ובדגש על עונת השמחות כ"י שאמורות להתקיים בעז"ה. אם חלילה יהיה זינוק בנתוני ההדבקה בגלל התקהלויות אסורות, זה יוביל לחזרה לאחור והשבת ההגבלות החמורות על הציבור".

כזכור לאור מצב החירום ועל הכרעת גורמי הרפואה, תתאפשר השנה ההדלקה בהר מירון באופן מצומצם בלבד. לא תתאפשר כל גישה להר מירון למעט מיעוט משתתפים באירועי ההדלקה שאושרו מראש. "לכולם ברור שהלב כואב ומתייסר על המצב, אבל חובה להבין שהדבר נבחן באופן מקצועי על ידי גורמי הרפואה, שאמרו כי אירוע הדלקות המוניים יגמרו בוודאות להדבקות גדולות, ואם יהודי אחד חלילה יילך לעולמו חלילה, או יחלו רבים בגלל כך, הרי שיצא שכרו בהפסדו".

נציגי ההסברה הבהירו כי המסר המרכזי שיש להסביר השתא בל"ג בעומר לכלל הציבור הוא כי "מול הכאב הגדול באי עליית הרבבות לציון הרשב"י עומדת חובת הזהירות מפני סכנת הידבקות המונית חלילה".

אנשי המקצוע אמרו עוד כי, "הסכנה אינה רק במירון אלא בכל רחבי הארץ וכמוה גם האחריות של הציבור. הנגיף לא חלף ועבר עדיין לצערנו, ולכן גם בכול רחבי הארץ יש איסור ברור על עריכת מדורות והתקהלויות. המצב הוא כזה שמה שייקבע המשך הקלות או חלילה החזרתן הם נתוני התחלואה וההדבקה, ולכן אסור לנו להגיע למצב של"ג בעומר יוביל חלילה להתפרצות מחודשת של הקורונה בקרב הציבור".

לסיכום הם אומרים, כי על כלל הציבור להוכיח אחריות בעת הזאת ולמנוע גל שני של התפרצות נגיף הקורונה, משום הסכנה הכרוכה בהתאספות המונית הנהוגה במשך השנים במירון בל"ג בעומר.

בתוך כך, על פי צו משרד הבריאות שאישרה הממשלה נאסרה הבערת מדורה בכל שטח שהוא גם לא בחצרות הבתים או בחניוני בניינים. הצו תקף עד ליום רביעי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום