גורם במשרד הבריאות מזהיר: ל"ג בעומר עלול להפוך לפורים 2

"פוטנציאל ההדבקה במירון כה משמעותי, שעל פי המומחים, הוא לבדו עלול להביא לתחילת גל שני עוצמתי", כך אומר גורם בכיר במשרד הבריאות בשיחה עמנו | כמו כן, לסיכומו של שבוע ההקלות הראשון עולה כי בירושלים אובחנו 104 חולים חדשים, וכמה בערים החרדיות?

בריאות 8.5.2020 | 07:40

ל"ג בעומר במאה שערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת הילולת הרשב"י ל"ג בעומר שיחול ביום שלישי הקרוב, מביע בכיר במשרד הבריאות דאגה וחשש רב בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מפני מה שהוא מכנה 'פורים 2'.

"שלא יהיה לנו פורים 2 שלא נטעה - פוטנציאל ההדבקה של ל"ג בעומר במירון הוא בדיוק כמו זה של פורים", אומר אותו גורם, "גם אז, בפורים", הוא מזכיר, "היו מי שלא הבינו את הסכנה. חודשיים אחרי, נדמה שלאף אחד אין סימני שאלה. ל"ג בעומר - היינו הך".

הוא מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים',  מדוע נסגר ההר באופן חסר תקדים, "אם לא יאסרו את העלייה למירון - החתונות של כל מי שאתם מכירים שעומד להתחתן בתקופה הקרובה, וכבר קבע מועד ומקווה לקיים זאת עם כל האורחים - ייאלץ לבטל. ככה פשוט".

"פוטנציאל ההדבקה במירון כה משמעותי, שעל פי המומחים, הוא לבדו עלול להביא לתחילת גל שני עוצמתי, שייאלץ להכניס את כולנו מחדש להגבלות".

ולאלו המתחכמים והמזלזלים הוא אומר, "וכי מה דעתו של רבי שמעון בר יוחאי?? מה הוא היה עושה בעת הזו - נאבק לעלות למירון או מסתתר בביתו? התשובה ברורה. למשך שנה שלמה חזר רבי שמעון למערה אחר 12 שנים בהם לא עלה לקברי צדיקים ולא השתתף בשום הדלקה, למה? רק כי בראייתו סיכן חיים של יהודי אחד!. חיי יהודי שווים לשנה במערה, על פי תורתו של רבי שמעון".

בתוך כך, לסיכומו של שבוע שנפתח בהקלות, תוך הקפדה על שיגרת קורונה בישראל, להלן נתוני התחלואה בשבוע האחרון, 104 ירושלמים נדבקו בקורונה, 56 בבני ברק, 12 בתל אביב, 32 בבית שמש, 6 במודיעין עילית, 4 באלעד, 11 בביתר עילית 9 בפתח תקוה ואחד באשדוד.

ביחס לתושבים, 15 מתוך אלף בבני ברק נדבקו, באלעד יותר מ-8 לכל אלף, במודיעין עילית 6.6 לכל אלף, בביתר 4.9 לכל אלף, בבית שמש 4.2, ובירושלים 4 נדבקים מאלף.

לסיכום, עושים את רצונו. שומרים על החיים, ל"ג בעומר בבית. אה ועל תשכחו להדליק נר שיבער לאורך יום ההילולא, הוא ימליץ טוב בעדנו אודננו בר יוחאי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום