הערבי תקף את האחים החרדים ויפצה ב-50,000 ש"ח

בעת ירידתם של שני אחים חרדים בבוקר שבת לטבול במעין השילוח בעיר דוד, נתקלו השניים בשני צעירים ערבים שהחלו להכות אותם. בהמשך הם הותקפו פעם נוספת במקום • "בטוחים שההליכים שניהלנו, כמו גם התוצאות, מביאים להרתעה רבה ולמניעת מעשי התעללות אנטישמיים"

חרבות ברזל 7.5.2020 | 13:53

אילוסטרציה צילום: אוראל כהן, פלאש 90

ערבי שתקף שני אחים חרדים בעיר דוד יפצה את האחים ב50,000 ₪, כך נקבע בפסק הדין שנתן תוקף להסדר פשרה בין הצדדים במסגרת התביעה האזרחית. הסכום מצטרף לכספי הפיצויים של התוקף הערבי הנוסף, על סך 40,000 ₪.

התקיפה אירעה בשנה שעברה, עת הלכו שני האחים בבוקר שבת לטבול במעין השילוח בעיר דוד. בעת ירידתם למעיין נתקלו האחים בשני צעירים ערבים שהחלו להכות אותם. שני האחים הצליחו לברוח ולהסתתר, ולאחר מכן המשיכו בדרכם למעיין.

כשחזרו מהטבילה נתקלו שוב בשני הצעירים, שחסמו את דרכם, אחד מהם קשר את פאותיהם של האחים זו לזו בעוד השני מצלם את ההתעללות. הצעיר גם הכריח את האחים לחזור על מילים בגנות מדינת ישראל ובשבח ארגון הטרור חמאס, והכל תוך כדי מכות.

גולת הכותרת של ההתעללות הייתה כפיית האחים לומר את מילות ה'שהאדה' הנאמרות בעת התאסלמות, ולאחר מכן הכריחו הצעירים את האחים לנשק את ידיהם ובעטו בהם שוב. בשלב מסוים הצליחו האחים להימלט מהמקום.

האחים הגישו תלונה נגד התוקפים, אולם רק תוקף אחד הואשם הורשע. לגבי התוקף השני טענה הפרקליטות כי זיהויו זוהם. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את האחים קיבל לאחר הרשעת החשוד הראשון את חומר הראיות לידיו ונוכח שיש ראיות רבות כדי להביא להרשעת החשוד השני, עו"ד בלייכר ערער על ההחלטה ואף הוגש בג"ץ בעניין זה לבחינת הערר שנדחה בידי פרקליטות המדינה. בינתיים תבעו האחים את התוקף בתביעה אזרחית. כאמור, לפני חצי שנה הוחלט כי יפצה אותם ב40,000 ₪ שישולמו בפועל.

כעת, גם התוקף הראשון, שהורשע ונידון ל15 חודשי מאסר, יפצה את האחים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את האחים מסר: "נאבקנו שיוגש כתב אישום אף כנגד התוקף השני, מאבק אשר הגיע לכדי עתירה לבג"ץ. במקביל הגשנו תביעה אזרחית כנגד שני התוקפים, וגם התוקף שהצליח למלט עצמו מהליך פלילי נאלץ לשלם תשלומי פיצויים בפועל. אנו בטוחים שההליכים שניהלנו, כמו גם התוצאות, מביאים להרתעה רבה ולמניעת מעשי התעללות אנטישמיים. אנו נמשיך להיאבק, ללחוץ ולעשות מאמץ רב כדי שכל תקיפה לאומנית אנטישמית תקבל התייחסות ראויה וטיפול שיביא למיגור התופעה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום