אזהרה למשתמשי Whatsapp במחשב; מתקפה בינלאומית הגיעה לישראל

היזהרו! מתקפה חדשה מצד האקר שמשתלט על ווטסאפ ווב (WhatApp Web) של אדם אחד ושולח בשמו הודעה שנראית כאילו נשלחה בטעות, עם קוד אימות לחבריו של הקרבן: "זו סכנה אמיתית והציבור חייב להיות מודע אליה"

טכנולוגיה 7.5.2020 | 13:09

אילוסטרציה צילום: unsplash

תקיפה חדשה החלה בחודשים האחרונים, ככל הנראה בסינגפו ועשתה את דרכה לישראל. כך מדווחת חברת הסייבר הישראלית 'סייפהאוס'. תחילת המתקפה בהאקר שמשתלט על ווטצאפ ווב (WhatApp Web) של אדם אחד ושולח בשמו הודעה שנראית כאילו נשלחה בטעות, עם קוד אימות לחבריו של הקרבן.

מרגע זה מבקש ההאקר בדמות "החבר" שישלחו לו חזרה את קוד האימות, שליחת הקוד ל"חבר" מאפשר להאקר להשתלט על הווטצאפ של כל העונים ואלה 'ננעלים' מחוץ לווטצאפ שלהם.

התקיפה החדשה מדגישה שוב את קורבנות הסייבר עליהם יש להגן - הציבור הרחב. ליעד הרמן, מייסד ומנכ"ל 'סייפהאוס' מספר כי "מאז תחילת משבר הקורונה אנחנו עדים לעלייה משמעותית במספר התקיפות שנעשות כלפי הציבור הרחב והצורך להגן על כולם. בתקופה של חוסר וודאות, יש מי שמנצל לרעה את המצב ואת העלייה בשימוש במכשירים טכנולוגיים. זו סכנה אמיתית והציבור חייב להיות מודע אליה. אנחנו שמחים ש'סייפהאוס' איתרה את הפריצה ומפנים את תשומת לב כולם לריבוי הפריצות בעת הזו".

יצוין כי חברת SafeHouse Technologies מספקת טכנולוגיות סייבר מתקדמות שמתאימות לבנקים, ארגונים גדולים וחברות ולמשתמשי קצה פרטיים. הפתרון הייחודי שמציעה החברה הינו מבוסס ענן ולמידת מכונה ובכך פוטר את המשתמש מהצורך לעדכן ולהתחבר. לחיצת כפתור אחת מקנה הגנה מרבית לתמיד. הטכנולוגיה החדשנית של החברה מתמקדת בהגנה על התעבורה עצמה, בניגוד לשיטות האנטי וירוס המיושנות וממצבת אותה כחברה היחידה שיודעת למונע את התקיפה בזמן אמת, כשהיא מגינה על המשתמש כל עוד הוא מחובר לאינטרנט. ההפעלה של מערכת ההגנה היא פשוטה, לחיצת כפתור יחידה שמיד אחריה מוגן המשתמש לתמיד בעוד הוא יכול להשתמש כרגיל במכשיר הנייד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום