פרסום ראשון: בחצרות החסידים מחזירים את הטישים

בצורה מסודרת ובהרשמה מראש הטישים בחצר חסידות סלונים חוזרים לעריכת הטיש החל מהשבת הקרובה, מה דינם של אברכים צעירים ואלו שגרים מחוץ לעיר? וכיצד יתבצע החלוקה 

חרדים 7.5.2020 | 13:19

טיש בחצר סלונים צילום: באדיבות המצלם

בחצרות החסידים מתכוונים להתחיל להחזיר את הטישים בהדרגה לאור החזרה לשגרה תוך שמירה על כלל ההנחיות. 

הראשונה שבהם כך נודע ל'בחדרי חרדים' חצר חסידות סלונים ברחוב סלנט במאה שערים בירושלים שם באורח נדיר לא נערכו טישים בכל תקופת המגפה דבר שלא קרה בעולם מאז יסוד החסידות ומאז עלותו של האדמו"ר לכהן כאדמו"ר. 

במכתב מיוחד מודיעים בחסידות כי "בעז"ה החל מש"ק דנא יערוך כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את השוה"ט בליל ש"ק וברעווא דרעוין, כשלעת עתה השוה"ט יתקיימו ברחבת ביהמ"ד במתכונת מצומצמת ובמתחמים נפרדים לפי התקנות וכפי הסדר שהונהג בתפילות".

בחסידות מסבירים כיצד הדבר יתבצע "ע"מ שנוכל לאפשר לכלל הציבור להשתתף בטישים נקבע כי יתקיים תור לפי סדר הא"ב לטישים ולתפילות בנפרד, כשישנם מספר מקומות בכל טיש המוקצים במיוחד לאברכים צעירים עד חמש שנים לאחר החתונה, אשר לגביהם התנהל תור בנפרד על מקומות המוקצים להם".

בחסידות הקצו מספר מיוחד שדרכו ניתן להירשם ומציינים כי "אברכים צעירים עד חמש שנים אחרי החתונה מתבקשים לומר זאת בהודעה".

"ההרשמה בקו הינה לכל השבועות הקרובים והתור יתנהל עפ"י רשימה זו בלבד, לא יהיה ניתן להירשם בהמשך עד להודעה חדשה. ההרשמה עד מחר יום ה' בשעה 00:14 בצהריים יצוין כי התור לתפילות בשב"ק יחל משבוע הבא ויתקיים בנפרד מהתור של השוה"ט. בשב"ק זו המשתתפים בתפילות הם אלו שנרשמו לפני שבועיים ולא עלו בגורל. ויקבלו על כך הודעה. יש להתעדכן בקו זה ביום ה' בערב לגבי רשימת האברכים המוזמנים לפי סדר הא"ב לשוה"ט"

לגבי אברכים מחוץ לעיר המגיעים להתארח בבית הוריהם הדרים בירושלים יוכלו להשאיר הודעה על בואם עד יום חמישי בצהריים ויתכן כי ימצא להם מקום המיועד לבני חוץ לעיר, הכל לפי הענין והזמן. בקשתנו בכל לשון בקשה לשמור על ההנחיות וההוראות מכל משמר, ע"מ שנוכל להמשיך ולהפעיל את הסדרים הקיימים.

בנוסף בחצרות נוספות חזרו קבלות הקהל בצורה מבוקרת כדוגמת חצר חסידות גור, עדיין אין טישים בחוץ למעט שמחות בר מצוות וכדו' שנערכים במתכונת קורונה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום