האיש שחילץ את ביתר עילית מהקורונה מדבר

"חששתי שלא נעבור את זה בשלום", כך אומר ראש העיר ביתר עילית בראיון ל'ישראל היום', לצידו של האלוף במיל' יוסי בכר שנחלץ לעזרת העיר במשבר הקורונה: "למדתי הרבה בשבועות האחרונים על החרדים, גיליתי אנשים צנועים עם דרך ארץ וכבוד לזולת"

חדשות בארץ 7.5.2020 | 10:35

מאיר רובינשטיין מעניק שי לאלוף במיל' יוסי בכר צילום: דוברות העירייה

האלוף במיל' יוסי בכר, שהוזעק לסייע לעיר החרדית ביתר עילית, מסיים את תפקידו כשמניין הנדבקים ירד לאפס, כך מפרסם הבוקר (חמישי) לראשונה, הפרשן הצבאי של 'ישראל היום'. יואב לימור.

האלוף בכר, שהוביל בחודש האחרון את המאבק בקורונה בעיר החרדית יחד עם הרשות המקומית מסכם בסיפוק ואומר ל'ישראל היום' כי "בחמשת הימים האחרונים אין בביתר עילית אף חולה מאומת חדש. בתחילת הדרך הרגשתי כמו מי שדוחף הר, ולא מצליח. אפשר להגיד שהצלחנו". שבועיים לפני חג הפסח הוזעק בכר למשימה. ראש העירייה, מאיר רובינשטיין, שלא רצה שעירו תידרדר למצב שבו היתה בני ברק באותם הימים, פנה לשר הפנים דרעי וביקש להיעזר "במישהו עם ניסיון ויכולת מנהיגות".

בכר, שקיבל יום קודם לכן טלפון מראש אגף המבצעים בצה"ל, שביקש ממנו לקבל עליו אחריות לאחת הערים במצוקה - יועד בכלל להגיע תחילה לאלעד, ואחר כך למגזר הבדואי.

הוא אומר: "הייתי בכניסה לרהט כאשר דרעי התקשר אלי. הוא חיבר ביני לבין רובינשטיין. זה היה כמה דקות לפני כניסת השבת, ובמוצאי שבת כבר התייצבתי כאן".

עוד הוא מספר: "למדתי הרבה בשבועות האחרונים על החרדים, גיליתי אנשים צנועים עם דרך ארץ וכבוד לזולת. הייתי צריך להסביר לאנשים בקיבוץ בארי שבו אני גר שהחרדים זה לא מי שהם חושבים".

בכר עזב את עבודתו האזרחית הרגילה והגיע לביתר עילית. הוא הביא איתו צוות מתנדבים, שכלל כמה אנשי צבא בדימוס, בהם תא"ל מתי לשם, אל"מ נירה שפק ואל"מ עודד הרשקוביץ, לשעבר סגן דובר צה"ל.

ראש העיר מאיר רובינשטיין מודה בראיון ל'ישראל היום' כי חשש מקטסטרופה ואומר: "זאת היתה חוויה מנהיגותית מקצועית מורכבת מאוד. היו ימים שחששתי שלא נעבור את זה בשלום. היה צריך לתמרן בין משרדי הממשלה, מד"א, קופות החולים, פיקוד העורף ועוד גורמים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום