בד"ה: הנשיא של ה'ספרדישע שול' נפטר מקורונה

אבל כבד: בשכונת בורו פארק בברוקלין הלך לעולמו הרב יוסי בורנשטיין ז"ל נשיא בית הכנסת אנשי ספרד המכונה 'ספרדישע שול' לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 73

ברוך דיין האמת 7.5.2020 | 00:25

הרב יוסי בורנשטיין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב יוסי בורנשטיין ז"ל נשיא בית הכנסת אנשי ספרד 'ספרדישע שול' בשכונת בורו פארק בברוקלין, והוא בן 73 בפטירתו.

לפני חודש וחצי נדבק ר' יוסי בנגיף הקורונה ואושפז במצב קשה ללא מחלות רקע קודמות בבית החולים במנהטן - שם נלחמו הרופאים על חייו. הערב השיב את נשמתו ליוצרה.

הוא נולד בישראל לאביו הרב צבי בורנשטיין ז"ל, מחסידי אלכסנדר, שהיה הגבאי המיתולוגי של בית הכנסת 'שומרי שבת' בבורו פארק.

בבחרותו למד ר' יוסי בישיבת פוניבז' לצעירים, שם היה לתלמידו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. בשנת תשכ"ז עבר לארה"ב בעידוד המשגיח הגאון רבי צבי שרגא גרוסברד זצ"ל, שם השתקע והתחתן.

במשך שנים שימש כסגן נשיא בית הכנסת העתיק אנשי ספרד - 'ספרדישע שול' הממוקם ברחוב ה-14 פינת 45 בבורו פארק, בית הכנסת שפתוח כל השבוע לתפילות ושיעורים ורבים מהמשולחים מוצאים את מקומם במקום - בעיקר בסעודה שלישית בשבת. 

בבית הכנסת היה משמש כחזן מלך החזנים ר' יוסלה רוזנבלט ז"ל. בשנה האחרונה מונה לשמש כנשיא בית הכנסת והוא רומם אותו.

פרק מרכזי בחייו היה הרמת קרן החזנות בבורו פארק. ר' יוסי היה מביא חזנים ומשמש מכיסו לחזנים ולא לקח מקופת בית הכנסת.

בהקשר לכך מספר ל'בחדרי חרדים' החזן העולמי מוטי בויאר, "הטוב לב שלו זה משהו בלתי רגיל,  מידת ועוצמת הנתינה שלו לצד מעשי החסד שלו היו לשם דבר. היה אדם שלא החזיק מעצמו תמיד. דאג לשני. אני חייב לו הרבה מאוד חלק גדול מהקריירה שלי בזכותו. אנחנו לא מאמינים שהוא איננו".

"הרגישות שלו לזולת הייתה בצורה מיוחדת, זה לא נתפס שהוא כבר לא איתנו", מספר בויאר בבכי. הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' לבית משפחת זלצר מחסידות גור שתי בנות ובן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום