עשרות נוסעים מבני ברק נתקעו בירושלים: חרדית עוכבה ושוחררה

עשרות נוסעים חרדים שהיו צריכים להגיע מי-ם לבני ברק נתקעו בתחנה המרכזית, כשחברת "אפיקים" הוציאה את האוטובוס האחרון שלה בשעה 19:45 והנהג העלה רק 20 נוסעים מתוקף תקנות החירום של משבר הקורונה. במקום התפתחה מהומה שהביאה למעצר אישה חרדית 

רכב ותחבורה 5.5.2020 | 13:09

ארכיון | ori, ויקיפדיה

פרסום ראשון: עשרות נוסעים חרדים שהיו צריכים להגיע מירושלים לבני ברק נתקעו אתמול (שני) בתחנה המרכזית, כשחברת 'אפיקים' הוציאה את האוטובוס האחרון שלה בשעה 19:45 והנהג העלה רק 20 נוסעים מתוקף תקנות החירום של משבר הקורונה. הנוסעים חסמו את האוטובוס ובמקום התפתחה מהומה שהביאה למעצר אישה חרדית על ידי שוטרים. זו שוחררה לאחר זמן קצר. 

חיים אלבוים, אחד הנוסעים שהמתינו לאוטובוס לבני ברק, סיפר ל'בחדרי חרדים': "ממתינים בתחנה מרכזית עשרות נוסעים כבר מהשעה 19:00 ואין להם איך לחזור הביתה". לטענת הנוסעים הממתינים להגיע לבני ברק, מדובר בסיוט והתעלמות מוחלטת מצד חברת "אפיקים" המותירה בתחנה עשרות נוסעים ללא מענה. חני, אחת הנוסעות שלא הצליחה לעלות לאוטובוס הוסיפה "אני גרה בבני ברק והילדים מחכים לי, איך אני בדיוק אמורה לשוב הביתה".

בעקבות הגבלות על התחבורה הציבורית צומצמה משמעותית כמות האוטובוסים והקווים הבינעירוניים. לאור זאת, בקווים המשרתים את האוכלוסייה החרדית נוצר עומס רב על האוטובוסים הנעים בין הערים החרדיות. מדובר במגזר המשתמש בעיקר בתחבורה ציבורית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אוטובוס נוסף של חברת 'אפיקים' שהיה כתוב עליו "לא בשירות" וניסה לצאת מהחנייה של התחנה המרכזית, נחסם על ידי קהל הנוסעים. כוחות משטרה הוקפצו למקום כדי לפנות אותם והתעמתו עם הנוסעים. אחת הנוסעות נעצרה על ידי המשטרה.

נוסעת נוספת שחיכתה בתחנה סיפרה שנהג האוטובוס האחרון שיצא לבני ברק ונחסם אמר לשוטרים לפני ששחררו אותו לדרכו "אי אפשר לשלוח תגבור לחרדים, כי היום זה שלושה אוטובוסים ומחר חמישה אוטובוסים. הם מגיעים ברגע האחרון לאוטובוס האחרון".

מחברת 'אפיקים' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "החברה פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות לפיהן בכל רגע נתון יש להסיע עד 20 נוסעים בלבד ולא יאוחר מהשעה 20:00 בערב (נכון לאתמול). מאחר ומדובר היה בנסיעה היומית האחרונה, אכן נותרו נוסעים בתחנה. באשר לתגבור נסיעות, פעילות החברה במתכונת חירום מפחיתה באופן משמעותי את הגמישות התפעולית והיכולת לתגבר נסיעות. בשלב זה, אנחנו ממליצים לנוסעים לקחת זאת בחשבון ולקיים נסיעות חיוניות בלבד".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום