הסוף לחגיגת חברות הסלולר על הציבור החרדי

הסוף לחגיגת חברות הטלפונים הסלולריים והנייחים על הציבור החרדי: משרד התקשורת יוצא היום בשימוע המשך בנושא תשלום עבור דקות חורגות מקווי טלפונים נייחים לניידים בתקופת הקורונה. בנוסף, השינוי הגדול יותר יתרחש בחברות הסלולר - דבר המשפיע באופן משמעותי על הוצאות משפחות חרדיות דווקא בתקופה זו

תקשורת 3.5.2020 | 21:31

אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

בעניין קווי הטלפון הנייחים, ההסדר שהוצע על ידי משרד התקשורת יוגבל לתקופה של חודש נוסף ויוטל על כל החברות המשווקות שירות טלפון נייח.

על פי המסתמן, החברות יעבירו אוטומטית לקוחות שחרגו מחבילת הדקות הקיימת לחבילה גדולה יותר, בהתאם לשימוש שלהם. במידה ומנויים יחרגו מחבילת הדקות הגדולה ביותר שמשווקת על ידי החברה, עלות דקת החריגה בה יחויבו תהיה מופחתת מהעלות הקיימת כיום. משרד התקשורת ממליץ לחברות על תעריף של 2 אג' על כל דקת חריגה ולא יותר. בקווי הסלולר הפערים יהיו גדולים יותר.

כזכור, מרבית חבילות הסלולר כוללות מכסת דקות שבסיומה מחויב המנוי בתעריף דקת חריגה גבוה. בעקבות נגיף הקורונה עלה הצורך בקיום גובר של שיחות, דבר העשוי להביא לתשלומים מנופחים בעיקר עבור המגזר החרדי המשתמש במכשירים כשרים. משפחה חרדית עושה שימוש מוגבר בשיחות למטרות שונות כולל למידה וחינוך ובכך חורגת מהשימוש בחבילה הקיימת.

גרפיקה: משרד התקשורת

ההפרש יהיה משמעותי יותר: לצורך העניין, אדם שהחזיק בחבילה של 2,500 דקות ובפועל דיבר 6,000 דקות היה צריך לשלם 658 שקלים ולפי המתווה החדש ישלם רק 154 שקלים. מדובר בחיסכון של 504 שקלים כל חודש.

ואם ניקח לדוגמה שבה החבילה היא 3,000 דקות והשימוש בפועל היה 6,000 דקות, המחיר אמור לעלות 1,220 שקלים ובמתווה החדש רק 125 שקלים. כאן מדובר בחיסכון דמיוני בסכום של 1,095 שקלים כל חודש.

שר התקשורת דודי אמסלם אמר, "בשעה קשה זו תפקידנו הוא לגלות אחריות, אנושיות וחמלה. המהלך שהובלנו נועד להגביל את המחיר לחריגה ממכסת הדקות בחבילה הבסיסית, כך שהמנוי ישלם מחיר נמוך ומידתי, וימנע מתשלום מחיר גבוה ולא הוגן של מאות שקלים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום