אבל כבד: הגאון רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל ראש ישיבות בעלזא

בבית החולים 'שערי צדק' שבירושלים נפטר לבית עולמו הגאון החסיד רבי שמואל רוזנגרטן זצ"ל לאחר שהתמוטט בביתו. הוא כיהן במשך עשרות שנים כראש ישיבות בעלזא וכן כחבר בית הדין 'מחזיקי הדת' | היה בגיל 89 בפטירתו | על מועד הלוויתו נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים' 

ברוך דיין האמת 2.5.2020 | 23:59

הגאון רבי שמואל רוזנגרטן צילום: אנשיל בעק

אבל כבד בעולם החסידות בכלל ובחצר חסידות בעלזא בפרט עם הסתלקותו בסערה השמימה של הגאון החסיד רבי שמואל ישכר רוזנגרטן זצ"ל ראש ישיבות בעלזא וחבר בד"ץ 'מחזיקי הדת' ומגדולי הדיינים ומרביצי התורה בדורנו שנפטר בגיל 89 לאחר שהתמוטט בביתו הערב מוצאי שבת. 

פטירתו הכתה בהלם את רבבת חסידי בעלזא בארץ ובעולם שבמשך עשרות שנים העמיד אלפי תלמידים בתורה, בשבת עוד התפלל כל התפלות ממרפסת ביתו. 

מתולדותיו של הגר"ש רוזנגרטן זצ"ל:

הגר"ש זצ"ל נולד בחודש אלול בשנת תרצ"ב בשווייץ לאביו הרבני ר' אברהם דוד ז"ל. בבחרותו למד בישיבתו של הגרי"ד קופלמן זצ"ל, ובהמשך עלה ללמוד בישיבת חברון בארה"ק, משם התקרב לבעלזא והחל להסתופף בצל הקודש אצל המהר"א מבעלזא זי"ע.

מעשה מפורסם בחסידות היה בשמחת העליה לתורה שלו התקיימה בתל אביב בבית מדרשו של מרן זי"ע, באותו שבת לא חש הרבי זי"ע בטוב ולא יצא כל השבת לתפילות, במוצש"ק התבטא החתן למשב"ק יבלחט"א הרה"ח ר' יצחק לנדאו שליט"א שהיתה לו חלישות הדעת מזה והמשב"ק סיפר זאת למרן זי"ע, והרבי זי"ע הורה להכניס את החתן לחדרו האישי (שלא כל אחד זכה לזה רק יחידי סגולה ובתוכם המשבקי"ם) ובירכו לקראת שמחת הנשואין.

הקים ביתו עם זוג' תבלחט"א בתו של הרבני החסיד המפורסם מוה"ר משה מעד ז"ל שהיה מזקני וחשובי חסידי רוזין באיאן שיום היארצייט שלו חל היום.

בצעירותו ניכרו עליו גאונותו ולמדנותו, היה ידוע ומפורסם כתלמיד חכם עצום. בשנת תשמ"ט עם פטירתו של הגה"צ רבי שמואל זאב רוט זצ"ל נכנס לכהן כחבר ביד"צ במקומו ביחד עם יבלחט"א הגה"צ רבי חיים צבי שפירא רב קהל חסידים בבני ברק, ומני אז הכל לשמש ולכהן כראש ישיבות בעלזא (מאז פטירתו של ראש הישיבה הקודם הגה"צ רבי משה שובקס זצ"ל בשנת תשד"ם לא מונה ראש ישיבה במקומו).

בכל השנים התגורר ברחוב הרב סורוצקין סמוך לקרית בעלזא בירושלים, ולפני כמה שנים עם היחלשותו עבר להתגורר בקרית בעלזא בירושלים סמוך לבני משפחתו, בשנים האחרונות סבל הרבה על הלב ויצא מזה כמה פעמים בחסדי השי"ת.

בשנת תשנ"ג לפני שמחת נשואיו של הרה"צ רא"מ שליט"א עבר החייאה לאחר התקף לב שעבר בחדרו בישיבה ברח' אגריפס בירושלים, ואחד הבחורים שלמד אז עזרה ראשונה התחיל לעבוד עליו עד שכוחות ההצלה הגיעו והציל את חייו ומני אז סבל על לבו.

בחודש חשוון תשע"ג שיכל את בנו הגאון רבי יצחק עוזר (איצ'ה) רוזנגרטן זצ"ל, ראש ישיבה לצעירים דחסידי בעלזא בלונדון שנפטר בגיל 59, לאחר התקף לב.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה' 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום