פרשת אחרי מות קדושים תש"פ, יקב שור.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: DvsG 2016 יקב FIVE STONES – חמש אבנים

יין ואלכוהול 30.4.2020 | 23:26

באדיבות המצלם

פרשת אחרי מות קדושים תש"פ, Grape of Joy מרלו, יקב שור

בפרשת השבוע מוצאים אנו הוראה זו: "בְּצֶדֶק תִּשְׁפֹּט עֲמִיתֶךָ" (ויקרא יט/טו). העברית שלנו מתרגמת לא נכון את ה'צדק' שנאמר כאן. אנו היינו חושבים שהכוונה לומר ל'עמיתך' בפנים את כל מה שאנו חושבים עליו, כלומר: 'צדק' -דוגרי! אבל חז"ל לומדים מפסוק זה: "הוי דן כל אדם לכף זכות" (שבועות ל/א). כלומר: 'צדק' - צדיק. כשאתה רואה אצל הזולת משהו שיכול להתפרש לטובה ולרעה, אפילו אם הדעת יותר נוטה להפליל אותו, אנו צריכים להתאמץ לדון אותו כצדיק.

בספרות התורנית ישנן מאד הרבה דוגמאות של 'לדון לכף זכות', אפילו היכן שההיגיון לא כל כך מסכים, ולבסוף דווקא כף הזכות היא זו שצדקה. אין לי עניין להציג דוגמאות, כי זה ממש מפוזר במקומות רבים. אבל בקשר ליין יש לי סיפור אישי חמוד, שהיה לפני כחמש עשרה שנים מיד בתחילת הקריירה שלי, כשהיו עדיין כמה דברים שלא ידעתי [גם היום עדיין יש]. התארחתי פעם אצל אבי, והוא הראה לי איזה יין שחבר שלו עושה ביקב קטן, היין לא היה משהו מיוחד בכלל, אבל הייתה לו מדליה של איזו תחרות מקומית. אבי שאל אותי:"מי משקר"? האם היקב שיקר את התחרות, והכניס לבקבוק יין אחר ממה שהשופטים טעמו? או שהיקב שילם קצת שוחד, כדי שיין די פשוט יזכה במדליה כזו חשובה, ואז ממה נפשך מישהו פה משקר או בעלי היקב או השופטים בתחרות. בקיצור, טען אבי שאין אפשרות לדון לכף זכות, כי אם תדון את היקב לכף זכות, אז השופטים משקרים, ואם תדון את השופטים, אז היקב משקר.

השאלה הזו הרגיזה אותי יותר מאשר את אבי, כי אני מכיר את היינן הזה, ולא מתאים לו לעשות כזו טעות. אבל תשובה לא הייתה לי.

כעבור זמן פגשתי את הנפשות הפועלות, זכרתי את שם היין והיקב, ושאלתי כיצד משהו כזה עממי זוכה לפרס כה חשוב? ורק אז גיליתי שיש עוד פרמטר בקטלוג התשבחות: 'מחיר היין'! והתשובה כלהלן: "אתה מכיר יין יותר משובח ב-23 ש"ח לבקבוק"?

את הסיפור אני מספר כי הוא קשור לפרשת השבוע, ולהמלצות שלי, יינות שביחס לטיב שלהם, הם נחשבים בהחלט זולים.

הפעם אמליץ על יקב חדש-ישן בשם 'יקב שור' (כתבתי בעבר את ההיסטוריה) ביקב שור משמש בשנים האחרונות מר צבי סקייסט כיינן. לקראת פסח קבלתי מיינות היקב ובמהלך הימים גם פתחתי וטעמתי מהם.

יש ליקב שתי סדרות. האחת נקראת  Hello  והגבוהה יותר נקראת  Grape of Joy כל היינות טובים, אבל, הפעם אתמקד במרלו מהסדרה Grape of Joy,הבלנד מורכב 85% מרלו ותוספת של 15% פטי וורדו שנותן ליין צבע אדום כהה ועמוק, היין התבגר כשנה בחביות עץ אלון ויש בו רק 12.5% אלכוהול מה שעושה אותו עדין רך וטוב, יין מאוזן ונעים לשתיה, סיומת בינונית, ומחירו כ60 ₪ או 2 ב100 ₪. שווה כל שקל.

לחיים, שבת שלום ומבורך

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום