זוהי התוכנית המלאה להחזרת מערכת החינוך

משרד החינוך מפרסם היום את התוכנית המלאה של החזרת מערכת החינוך לפעילות כאשר בשלב הראשון ילדי כיתות א'-ג', וילדי הגנים, יחזרו ללמוד כבר ביום ראשון הקרוב, במשך חמשה ימים בשבוע • כיצד זה יתנהל בשטח? כל הפרטים

חדשות בארץ 28.4.2020 | 18:25

צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

משרד החינוך פרסם היום (שלישי) את מתווה החזרה ללימודים בבתי הספר היסודיים.

על פי המתווה שפורסם, ילדי כיתות א'-ג', וילדי הגנים, יחזרו ללמוד כבר ביום ראשון הקרוב, במשך חמשה ימים בשבוע. עם זאת, הלמידה בגני הילדים תוגבל ל-17 ילדים בכל קבוצה, והלמידה בכיתות א'-ג' תתבצע על ידי חלוקת כל כיתה לשתיים, כשהקבוצות יתפזרו בכיתות בתי הספר. הלימודים בבתי הספר יתקיימו למשך חמש שעות בלבד.

תלמידי שכבות ד'-ו' ישובו ללימודים סדירים במשך חמשה ימים בשבוע, אך הם יתבצעו במתכונת של למידה מרחוק.

בנוגע לשטח: מנהל בית הספר ימפה את עובדי ההוראה וכלל העובדים בבית הספר, אשר ישובצו לעבודה בביה"ס. שיבוץ עובדי הוראה יעשה בתיאום עם הפיקוח, ושיבוץ עובדי הרשות המקומית יעשה עם הרשות המקומית או הבעלות אשר תשבץ את עובדיה.

כמו כן, הוא ישבץ את עובדי ההוראה בביה"ס בהתאם להיקף משרתם בשגרה, בהתאם לצרכי בית הספר ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. על המנהל לגבש מערכת שעות שבועית מפורטת, אשר תכלול תכנון כוח אדם של ביה"ס- לכל שכבה, לכל קבוצה ולכל שיעור בפירוט יומי ושבועי. בנוסף, עליו לנהל את מערך הלמידה מרחוק, עבור שכבות ד'-ו', אשר ייתן מענה להיבטים רגשיים, חברתיים ולימודיים, באופן סינכרוני וא-סינכרוני, גמיש לאורך היום.

המנהל יקים צל"ח (צוות לשעת חרום) לצורך התנהלות מיטיבה ואפקטיבית של ביה"ס, ויקיים מפגשי שיח רגשי עם הצוות החינוכי לצורך הסתגלות מיטבית בשגרה החדשה.

מורה אשר נבצר ממנו לחזור לעבודה בבית הספר, עקב הנחיות משרד הבריאות, ימציא אישור רפואי מתאים. ניתן לשבץ ממלאי מקום למורות אשר יצאו לחופשת לידה עם החזרה להוראה בבית הספר, בהתאם להנחיות קליטת עובדי הוראה ולנוהלים בנושא.

ניהול אורחות חיים ושגרה בימי קורונה

הצוותים החינוכיים, התלמידים והוריהם יגיעו לביה"ס, בתנאי שאינם נדרשים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ללא חום מעל 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה (שיעול, קשיי נשימה או תסמין נשימתי ושלא נחשפו לחולה מאומת). תלמיד שאחד מבני משפחתו חלה בנגיף הקורונה, יידרש להשלים את ימי הבידוד שלו בבית, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות והוא לא יגיע אל בית הספר.

תותר הכניסה לביה"ס אך ורק לצוותים החינוכיים ולתלמידים, בהתאם לתכנית שנקבעה, לאחר חתימה על הצהרת בריאות כנדרש. טפסי ההצהרה המלאים והחתומים של צוות ביה"ס והתלמידים יאספו ויתויקו לצורך תיעוד ע"י מנהל ביה"ס.

מידי יום ינוהל רישום ומעקב אחר נוכחות התלמידים והצוות, שיתויק בביה"ס. תתקיים הקפדה יתרה על היגיינה אישית לפני תחילת הפעילות, במהלכה ובסיומה. אנשי הצוות והתלמידים יקפידו על שטיפת ידיים עם מים וסבון או אלכו-ג'ל.

ניקיונם של תאי השירותים יבוצע באופן שוטף במשך כל יום הפעילות. יש להקפיד במהלך היום על אוורור המרחב בו מתקיימת הפעילות. במרחב הבית ספרי ובכיתות הלימוד יש לשמור ככל האפשר על ריחוק פיסי של שני מטרים בין אדם לאדם.

יש להנחות את התלמידים להימנע ממגע. על כל תלמיד/ה ואיש צוות להגיע לבית הספר עם מסכה ולעטות אותה במהלך היום במסדרונות ובחצרות. בחטיבות הצעירות ובכיתות א' אין חובה לעטות מסכה.

התלמידים יגיעו למסגרת החינוכית עם ציוד לימודי אישי. יש להימנע מהעברת חפצים מיד ליד. בשעת הארוחה יש להימנע מלחלוק במזון. כל תלמיד אחראי על ארוחה אישית , יש לאכול על מפית נקיה ולא ישירות על השולחן. מנהל ביה"ס ישלח להורים איגרת המתייחסת הנחיות החזרה לשגרה.

תנועה במרחבים המשותפים

תישמר הפרדה ולא יהיה מעבר של התלמידים בין מרחבי הלמידה. בהפעלת מספר קבוצות באותו המתחם נדרש להגדיר לכל קבוצה, זמנים שונים ליציאה לחצר.

במידת הצורך והאפשר, תחולק החצר למתחמי משנה מופרדים, כשכל קבוצה תקבל מתחם פעילות משלה. וישמרו כללי המרחק ועטיית מסכות גם לתלמידים וגם לצוותים. בזמן פעילות גופנית, אין חובת עטיית מסכה לכל מי שמבצע פעילות גופנית ויש חובה להקפיד על שמירת מרחק בין התלמידים בזמן הפעילות. כל תנועה במרחבים המשותפים תעשה באופן מבוקר, ובכללה יציאה לשירותים.

ההגעה והחזרה לביה"ס היא באחריות ההורים. בבתי ספר בהם התלמידים מוסעים - יש לתאם את הסעת התלמידים עם הרשות המקומית, באופן התואם לימים ולשעות שנקבעו להגעת התלמידים ועל פי הנחיות משרד הבריאות. יש לפעול לפי פרק "נוהל הסעות" המופיע במסמך "אורחות חיים במוסד חינוכי בימי הקורונה".

כמו כן, בכל בי"ס יוגדר, על ידי הרשות המקומית או הבעלות, מרחב לפני השער כדי למנוע התקהלות. תחילת וסיום יום הלימודים יכול להיות במרווחי זמן קצרים בין השכבות, כדי להימנע מעומס ליד שער ביה"ס. בנוסף, תלמידים שמגיעים בליווי הוריהם, ייפרדו מההורים במקום מוסכם שייקבע על ידי ביה"ס, והכניסה והיציאה של התלמידים מבית הספר יעשו באופן מבוקר ומדורג על ידי איש צוות/מורה תורן, תוך עטיית מסכה לכל הנמצאים במרחב הציבורי והקפדה על מניעת התקהלות. ההורים לא יוכלו להיכנס/לשהות בבית הספר.

שר החינוך רפי פרץ: ״שמח שאחרי עבודה מעמיקה ויסודית שלנו, בשיתוף עם משרד הבריאות, אנחנו מציגים מודל הפעלה מדורג וזהיר לחזרה לבתי הספר. בריאותם של התלמידים וצוותי ההוראה נמצאת בראש סדר העדיפויות ולכן חשוב לנו להדגיש ולהטמיע בקרב מוסדות החינוך כי השגרה הזו איננה השגרה שהיו רגילים אליה וחשוב להישמע להוראות והנהלים שהוצאנו. מברך את המורים והתלמידים ומאחל להם בהצלחה בחזרתם לספסל הלימודים".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "אנו ערוכים לביצוע הפעימה השנייה שגיבשנו לפתיחת מוסדות החינוך, ושמחים שהמתווה שהגשנו לממשלה אושר. צוותי החינוך, שהתגייסו וקידמו את הלמידה מרחוק, נרגשים לפגוש פנים מול פנים את תלמידיהם. גיבשנו נהלים, אנו ערוכים למציאות החינוכית-בריאותית החדשה, ונלווה את כל צוותי החינוך והשדרה הניהולית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום