הקנצלר הודה לנתניהו: בזכותו ירדנו לפחות מ-100 נדבקים ביום

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בוועידת מנהיגים באירוח קנצלר אוסטריה, עם מנהיגי מדינות מובילות בהתמודדות עם מגפת הקורונה • המנהיגים דנו בשיתופי פעולה בינלאומיים בהתמודדות עם התפשטות המגפה

מדיני 24.4.2020 | 17:27

נתניהו בשיחת הוועידה צילום: באדיבות המצלם

‏ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בוועידת מנהיגים בוידאו באירוח קנצלר אוסטריה, עם מנהיגי מדינות מובילות בהתמודדות עם מגפת הקורונה. המנהיגים דנו בשיתופי פעולה בינלאומיים בהתמודדות עם התפשטות המגפה.

‏קנצלר אוסטריה יזם את השיחה בהשתתפות 7 מנהיגים שהוגדרה כהתייעצות המדינות המובילות בהתמודדות עם הנגיף ומהוות מודל עולמי.

בשיחה בראשות קנצלר אוסטריה, השתתפו ראש הממשלה נתניהו, ר"מ אוסטרליה מוריסון, ר"מ ניו זילנד ארדרן, ר"מ דנמרק פרדריקסן, ר"מ יוון מיצוטקיס ור"מ צ׳כיה באביש.

‏בפתח השיחה הודה קנצלר אוסטריה קורץ לרה"מ נתניהו ואמר: "אני רוצה להודות לראש ממשלת ישראל נתניהו על כך שעם התפרצות המגפה ערכנו שיחת טלפון והוא אמר לי: 'אתה צריך לעשות יותר'. זו היתה קריאת השכמה בשבילי לקבל החלטות קשות של סגר מוחלט. בזכות ההחלטה ירדנו לפחות מ100 נדבקים חדשים ביום".

‏ראש הממשלה נתניהו שיתף את המנהיגים בהחלטות ובצעדים שבוצעו בישראל כדי למנוע את התפשטות המגפה. רה"מ אמר כי יש להמשיך ולהדק את שיתוף הפעולה בין המדינות ולהוסיף ולהחליף ידע ורעיונות על מנת להילחם בהתפשטות הנגיף.

‏המנהיגים דנו בהמשך קידום שיתופי פעולה בינלאומיים במאבק בקורונה, החליפו רעיונות ודרכי פעולה של המדינות בהתמודדות עם התפשטות הנגיף והעלו דילמות משותפות בעניין פתיחת המשק, מדיניות ביחס לפתיחת מוסדות מערכת החינוך ודרכי הפעולה להגנה על אוכלוסיות בסיכון בצל הקורונה.

‏המנהיגים הביעו חשש מגל שני של התפרצות המגפה ומהעובדה כי הנגיף צפוי ללוות אותנו עוד זמן רב. כמו כן ציינו המנהיגים כי מזג האויר האביבי באירופה עלול להביא את האוכלוסיה לשאננות בהקפדה על ההנחיות.

המנהיגים ביקשו ללמוד מישראל על נושא הכלים הדיגיטליים, בעיקר בהקשר של התמודדות עם גל שני

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום