פרשת תזריע-מצורע תש"פ, DVSG יקב חמש אבנים

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: DvsG 2016 יקב FIVE STONES – חמש אבנים

יין ואלכוהול 24.4.2020 | 17:21

באדיבות המצלם

פרשת תזריע-מצורע תש"פ, DvsG 2016 יקב FIVE STONES – חמש אבנים

השבוע זה גם ראש חודש, ועל כך בעזרת ה' בשבת ראש חודש אחרת.

גם בפרשת תזריע וגם בפרשת מצורע יש הרחבה בדיני מצורע. בטהרה שלו יש משהו מעניין, צריך לקחת בשבילה שתי ציפורים. למה דווקא ציפורים? אומרים חז"ל: "הוא עשה מעשה פטיט [פיטפוט], לכן יביא קרבן פטיט" (ערכין טז/ב). כלומר: הוא דיבר לשון הרע, ולכן נענש בצרעת, לכן צריך להביא את הקשקשניות הללו, שלא מפסיקות לצפצף, כדי שילמד לא להיות כמו ציפור.

לכאורה זה פשוט, אבל יש לשאול: "הציפור הרי אינה מדברת לשון הרע"! היא אינה עושה שום דבר רע עם "ציף-ציף", "ציף-ציף-ציף", כיצד היא תלמד את המצורע?  התשובה היא שהביקורת על המצורע אינה רק על הלשון הרעה שלו, אלא על עצם הפטפוטים, כפי שאומר שלמה: "בְּרֹב דְּבָרִים לֹא יֶחְדַּל פָּשַׁע,  וְחוֹשֵׂךְ שְׂפָתָיו מַשְׂכִּיל". הבעיה של הרכלן היא עוד לפני שדברים רעים זולגים מפיו, עצם הפה הפעור הוא זה שלא יצליח לעצור באדום, וכשיזדמן משהו רע, הוא יכשל ודאי.

לכאורה כזו דרשה שייכת למשגיח בישיבה, ולא לפינה שלנו, אבל מה שנכון בדיבורים נכון גם ביין. מישהו מתנדנד, כושל, עיניו מזוגגות ומפולבלות, אינו  אחראי למעשיו, אי אפשר להאשים אותו במאומה, אלא מאשימים אותו על שהגיע לכזה מצב. בכל מבצע ואירוע טעימות יין, מציינים על גבי ההזמנה: "נא להגיע עם מונית או נהג תורן", או איזה נוסח דומה. מפני שאנו אחראים על עצמינו, וצריכים לקחת מקדמי בטיחות. אצל הגויים ברחבי העולם הבעיה הרבה יותר גדולה, אבל אצלנו, ברוך ה' רוב ההמלצות הן עבור שבת קודש, וכשההצעה קצת יותר מידי טעימה, משכנעת וגולשת, לא הולכים למכונית, אלא אל כיסא הנוח עם ספר קודש ביד, נרדמים מיד, ומקיימים "חישב לעשות מצוה ונאנס, שכר מצוה בידו".

יש לי לכבוד זה הצעה של משהו שכדאי להרדם איתו עם עלון על פרשת השבוע ביד. טעמתי השבוע את היין האדום מסדרת דוד וגליית DvsG של יקב "FIVE STONES – חמש אבנים".

יין עם צבע יפה, גוף קליל אבל טעמים מורכבים ומעניינים.

ממסך של זנים ים תיכוניים 40% שיראז, 24% מרסלן, 24% קריניאן ו12% פטיט סירה שהתבגרו בחביות עץ אלון צרפתי, כ30% מהן חדשות, במשך עשרה חודשים.

ריחות של שזיף שחור, פרחי סיגליות ותבלינים, טאנינים כמעט לא מורגשים יין אלגנטי וסיומת עשירה.

המחיר: 95 ש"ח. אלכוהול: 13.5%. כשרות: הרב אברהם דב חרל"פ וO.U.

לחיים, שבת שלום וחודש מבורך

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום