בני ברק: כך מפלים הבנקים את תושבי העיר

בזמן שמשבר הקורונה לא פוסח על מצבם הכלכלי של כלל אזרחי מדינת ישראל, דווקא תושבי בני ברק נאלצים לכתת רגליהם לערים סמוכות כדי לקבל שרותי בנקאות מנימיליים • "מדובר באפלייה של ציבור גדול, במיוחד בעת הזו בה נדרשת זהירות יתירה • בדיקה

חדשות בארץ 13.4.2020 | 18:27

נתי שוחט, פלאש 90

חג פסח בצל מגפת הקורונה ומערכת הבנקאות בישראל הופכת להיות אחד הגורמים המשפיעים על ההתמודדת עם המשבר. בזמן שעשרות אלפים מוצאים לחל"ת, ואחוזי האבטלה מרקיעים שחקים, דווקא התושבים החרדים בבני ברק סובלים יותר מכולם.

עמותת 'אחריות - ייצוג והכוון כלכלי' פנתה ל'בחדרי חרדים' והציגה נתונים חמורים מבדיקה שנערכה על ידם, כי מרבית הבנקים בישראל לא מספקים שירות בסניפי העיר בני ברק, מה שגורם לכך שתושבי העיר נאלצים לכתת רגליהם לערים סמוכות בשביל שירותי בנקאות מינימליים.

סניפי בנק 'לאומי', 'מזרחי- טפחות', 'דיסקונט' ו'הפועלים' השביתו את פעילותם בבני ברק בזמן שבערים כמו תל אביב, פתח תקוה ורמת גן הבנקים הנ"ל מפעילים שירות פקידים ביותר מסניף אחד ועפ"י הנחיות התקהלות של משרד הבריאות.

בנוסף, במספר סניפים בבני ברק, שירותי המחשוב המוצבים בכניסות לבנק האמורים לתת מענה ללקוחות אינם פועלים כבר מס' ימים מאחר ובהנהלת הסניפים לא עושים את הנדרש כדי שמחשבים אלו ימשיכו לעבוד למרות שהסניף סגור.

המציאות הכלכלית של אב המשפחה החרדי הופכת להיות כפולה בימים אלו כאשר נכפה עליו סגר כללי היוצר קושי בהתנהלות יום יומית אבל עפ"י הבדיקה את מנהלי הבנקים בישראל המפעילים סניפים בעיר החרדית זה לא מעניין.

במסגרת הבדיקה נחשפו נציגי העמותה לעדויות כואבות, בניהם לקוח חרדי של בנק מזרחי בבני ברק שנאלץ לאחרונה להתמודד עם משבר כלכלי שהוביל לכך שבכדי לקבל שירות מסניף הבנק עומדת לפניו אפשרות יחידה של הגעה פיזית מול נציג הבנק, כאשר בימים אלו הוא נאלץ לעשות זאת במסלול של 2 אוטובוסים כדי להגיע לסניף באחת הערים השכנות תוך סיכון ממשי להידבקות בקורונה.

גם שירותי הדיגיטל אינם מספקים את הלקוח החרדי שכידוע מעדיף שלא לעשות שימוש באמצעים דיגיטליים, ומעל הכל לקוחות הבנקים המבוגרים שהאפשרויות הנ"ל לא מוכרת להם ואינם יודעים לפעול באמצעותם ומוצאים עצמם מול שוקת שבורה.

בעמותת אחריות פנו לבנק ישראל וליועמ"ש וציינו כי "למרות מצב החירום בישראל, והביקורת שנשמעת על הציבור החרדי, התקבלה החלטה שלא לאפשר קבלת קהל בסניפים בבני ברק עושה רושם רע וגורמת לאפלייתו של ציבור גדול, במיוחד בעת הזו בה נדרשת זהירות יתירה".

מבנק 'לאומי', 'מזרחי – טפחות', 'דיסקונט' ו'הפועלים' בחרו עד לשעה זו שלא להגיב לטענות.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום