בשיא המשבר: עימות חריף בין ראש הממשלה לבנט

הפוליטיקאים הניצים מאז ומעולם מחליפים מהלומות מילוליות גם תוך כדי משבר הקורונה, כשמנין המתים עומד על 86 והחולים מתקרב לעשרת אלפים, בהם 121 מונשמים | בנט ממשיך לדפוק על השולחן ולדרוש את העברת האחריות לניהול הקורונה למשרד הביטחון, לעומת סביבת ראש הממשלה שתוקפת: "ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שנתניהו הטיל עליו"

פוליטי 9.4.2020 | 23:55

בנימין נתניהו ונפתלי בנט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עימות חריף נרשם הערב (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון נפתלי בנט שטוען לאורך כל הדיונים כי מן הראוי ואף מחייב להעביר למשרד הביטחון את האחריות לניהול המשבר קורונה, לדבריו מערכת הבריאות אינה יכולה להתמודד עם משבר כל כך גדול ורק משרד הבטחון עם ניסיון רב בניהול מערכות יוכל להתמודד בהצלחה עם נגיף הקורונה.

עוד הוא טוען כי הקמת מערך בדיקות ארצי רחב הוא דבר שלמערכת הבריאות חסר את הניסיון הדרוש בשביל דברים כאלה.

"העיכוב בהקמת מערך בדיקות מחייב מדיניות גורפת של סגרים כלליים אשר מביאה לנזק עצום לכלכלת ישראל ולפרנסת מיליוני עובדים ובעלים במגזר הפרטי", אמר בנט. "חייבים לעבור ממדיניות הפטיש למדיניות הפינצטה. יש להעביר לצה"ל ולמשרד הביטחון את האחריות הכוללת למערך הבדיקות באופן מיידי, בלי זה לא נוכל לשחרר את ישראל מהסגר הכלכלי הגורף שהוא הרסני לעתיד ישראל. כל יממה של עיכוב בבניית מערך בדיקות עולה לנו בחודשים של שיקום".

לדבריו; "משרד הבריאות לא מאמין במיוחד בחשיבות הבדיקות וכגוף רגולטורי בעיקרו, הוא אינו בנוי להקמה מהירה של מערך יעיל של בדיקות בחירום. חוסר האמונה בחשיבות הבדיקות הוא כאילו מפקד חטיבה לא ירצה לקבל מודיעין על שטח האויב לקראת פעולה", תקף שר הביטחון.

בנט הוסיף עוד: "החולשה הנוכחית של מערך הבדיקות מונע גם ממשרד הבריאות לבדוק קשישים בבתי אבות, חוזרים מחו"ל, ובכלל אנשים עם חום גבוה ושיעול או קרובי משפחה של נשאים, שגם בימים אלו אינם נבדקים, ולכן גם לא נשלחים למלוניות בידוד".

בתגובה, אמר גורם בסביבת ראש הממשלה כי "במצב חירום מצופה משר בממשלה להתנהג בצורה אחראית ולקיים את הדיונים בפורומים המקצועיים בממשלה ולא בתקשורת. רה"מ מאפשר לכל השרים להביע את דעתם באופן מלא בדיוני הממשלה. ראוי ששר הביטחון ידאג למילוי המשימות שנתניהו הטיל עליו, ועדיין לא התבצעו, במקום כל הזמן להיות עסוק במתקפות בתקשורת נגד ראש הממשלה והממשלה שהוא חבר בה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום