הסטארפ אפ הישראלי שיסייע למשרד הביטחון לבצע רכש של ציוד רפואי

סטארפ אפ ישראלי חדש יסייע למשרד הביטחון לקבל מידע מהיר על ספקים של ציוד רפואי בסין ובכך יסייע במאמצים למלא את החוסרים במערכת הבריאות

בריאות 7.4.2020 | 18:00

מיליוני פריטים של ציוד רפואי חיוני צילום: דוברות אל על

ישראל עושה בימים אלה מאמץ עליון בכדי להשיג ציוד רפואי וערכות בדיקה בכדי להשלים את המחסור הקיים, ולא רק היא אלא מדינות רבים ברחבי העולם שמתמודדות עם הנגיף נמצאות גם הן במרוץ להשיג את הציוד הרפואי החסר מה שמקשה מאוד על ישראל לעיתים להשיג את הציוד.

מבצע הרכש של ישראל הופקד בידי מנהל הרכש במערכת הביטחון. זאת, בין היתר בזכות המומחיות של המערכת לפעול במדינות שונות, במהירות ובתנאים של חוסר וודאות.

האתגרים המרכזיים עימם היא מתמודדת בימים אלה בכל הנוגע לרכש הינם: איתור הספקים והיצרנים הרלוונטיים, המסוגלים לספק את המוצרים הנדרשים תוך הימנעות מעסקאות עם רמאים ונוכלים המנצלים את הביקוש העולמי בכדי למכור מוצרים פגומים במקרה הטוב או לא שולחים דבר ומזייפים מסמכים במקרה הרע.

לצורך התמודדות עם אתגרים אלה, רתמה מערכת הביטחון את הסטארט-אפ קלריום, אשר נוסד ב-2017 על ידי ירון שפירא (מיוצאי צ'ק שנמכרה לאינטואיט ב-360 מיליון דולר ב-2014).

קלריום פיתחה מערכת אשר בודקת באופן אוטומטי ויעיל ספקים בעולם ומספקת ללקוח – במקרה זה משרד הביטחון - תמונת מודיעין אודות מהימנותם של הספקים, בדגש על השוק הסיני. בכך קלריום מאפשרת למקבלי ההחלטות במנהל הרכש להחליט עם מי מהספקים להתקשר וממי מוטב להימנע.

למערכת יש מספר אפשרויות בכדי לבצע בדיקה על הספק ולהוכיח את מהימנותו, כמו היסטוריית הייצוא של הספק, מידע ממגוון מקורות שונים בשפה הסינית על החברה, ותביעות משפטיות קודמות.

המשמעות: באמצעות השימוש בטכנולוגיה של קלריום, קוצר משמעותית זמן שרשרת האספקה של ציוד רפואי איכותי מסין ועלתה הסבירות שהציוד שהוזמן אכן יגיע במהירות לבתי החולים ברחבי הארץ.

רון שפירא, מנכ"ל קלריום אמר : "בעקבות משבר הקורונה אנו מזהים יותר ויותר חברות לא אמינות שמציעות שירותים שהן ככל הנראה לא יוכלו לבצע,
או מבלי שיש להן המסוגלות לספקו בטווח הקצר. התגייסנו לטובת העניין, ואנחנו מקווים שעל ידי בדיקת אמינות הספקים וזירוז שרשרת האספקה יהיו בתי החולים ערוכים יותר להתמודדות עם וירוס הקורונה וכפועל יוצא מכך, אולי גם המשק יחזור לפעול בקרוב בתפוקה מלאה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום