קורונה ובעלי חיים: לא לחשוש, אך מוטב להיזהר

אחת השאלות שמטרידות את העולם במשבר הקורונה היא סוגיית בעלי חיים והנגיף. לאחר שמועות על כמה בעלי חיים שנדבקו ברחבי העולם, בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מסבירים: כך צריך לנהוג עם בעלי חיים בצל הקורונה

בריאות 7.4.2020 | 16:39

כלב בירושלים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בימים האחרונים פורסמו ידיעות בעיתונות בחו"ל על מספר מיקרים של נוכחות נגיף הקורונה בבעלי חיים, המלווה בהופעתם של תסמינים שונים המעידים על תחלואה אפשרית במחלה גם בקרב בעלי החיים. 

בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מבהירים; כי עד כה לא הגיעו לווטרינרים ברשויות בעלי חיים הנושאים את הנגיף. תוצאות המחקרים שהגיעו לידי הרופאים הווטרינריים, בעזרת ניסויים שנערכו בתנאי מעבדה של חתולים וחמוסים, לא הוכח כי בעלי החיים המודבקים משילים לסביבה את הנגיף, והם אינם עלולים להיות מקור הדבקה לבני האדם.

בכלל המקרים הידועים של בעלי חיים שנדבקו במחלה עולה כי בעלי החיים שחלו נדבקו מבני אדם חולים אשר שהו במחיצתם, ולא הוכח בדרך כלשהי כי בעלי חיים אלו יכולים להעביר את הנגיף בינם לבעלי חיים אחרים, או לבני האדם.

ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מאמץ את ההעמדה הכללית של כלל ארגוני הבריאות בעולם. ונכון לבדיקות שנערכו בימים אלו, אין כל עדות לכך שבעלי החיים, ובמיוחד חתולים וכלבים, יכולים להפיץ את נגיף ה- SARS-COV-2 או להיות בעלי תפקיד אפידמיולוגי כלשהו בהפצת נגיף הקורונה לבני האדם.

כתוצאה מכך, אין כל הצדקה לפגוע ברווחת בעלי החיים, למנוע תנועת בעלי חיים, לנטוש חתולים וכלבים, או לנקוט בצעדים כלשהם כלפי בעלי החיים באשר הם.

ד"ר אבי צרפתי יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים מציין כי בשל הצורך באיסוף מידע נוסף בנושא, מומלץ לעת עתה לנקוט במספר צעדים :

1 ) בעת הטיפול בבעלי החיים יש לנקוט בצעדים היגייניים בסיסים, כגון: שטיפת ידיים לפני ואחרי הטיפול בבעלי החיים, מניעת ערבוב בדברי המזון, כלי האוכל והציוד של בעלי החיים ובני האדם. כמו כן מומלץ לשטוף מידי יום את כלי האוכל והשתייה של בעלי החיים.

2) אנשים שהובחנו כחולים ב- COVID-19 ימנעו ככל האפשר, מטיפול בבעלי החיים שבמחיצתם. במידה והדבר אינו אפשרי, יש לנקוט בצעדי מניעה, כגון: חבישת כפפות, רחיצת ידיים ושימוש במסכה בעת הטיפול בבעל החיים .

3) מבודדים או חולים החיים בגפם – מומלץ להסדיר את יציאת הכלב על ידי מוביל או דוג ווקר בתיאום מראש. יש להשאיר את הכלב קשור ברצועה למוביל או לדוג ווקר.. על מוביל הכלב לחבוש כפפות ומסכת הגנה, ולנהוג בהתאם להנחיות משרד הבריאות .

4 ) הטיפול בחתולי הרחוב יימשך בהתאם לתקנות לשעת חרום, "הבהרות לציבור החקלאים והעוסקים בתחומי חקלאות ובעלי חיים, לרבות חיות מחמד".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום