טכנולוגיה מתקדמת: גם מערך הפסיכיאטריה עובר לטיפול מרחוק

פרופ' ישראל שטראוס מנהל מערך הפסיכיאטריה במרכז הרפואי מעיני הישועה: "דווקא בתקופה זו חשוב לנו להמשיך את הקשר עם החולים ועל כן אנו מנסים לעבוד בכל הטכנולוגיות הקיימות על מנת להמשיך את הרצף הטיפולי"

בריאות 7.4.2020 | 09:23

הרופאים בבית החולים צילום: דוברות מעייני הישועה

במיוחד בימים אלו, המלאים מתח וחרדה, חשוב עוד יותר להמשיך לתת טיפולים סדירים לכלל מטופלי המערך הפסיכיאטרי מבלי שתהיה הפסקה בטיפול. יתר על כן, קשיים נפשיים וחרדות הם רק אחת הבעיות עימם מתמודדים רבים כתוצאה ממשבר הקורונה, מה שמעלה עוד יותר את הצורך בשירות פעיל ורציף גם בימים אלו.  במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' ערים לצורך במענה ולכך הוחלט לרכוש מערך טכנולוגי מתקדם ומשוכלל שבאמצעותו ניתן לתת טיפול מרחוק לכל אחד מהחולים ובימים אלו, גם לצוותות מכלל מחלקות בית החולים, החווים ימים לא פשוטים של מתח ועבודה רבה בעיקר במחלקות קורונה ובמיונים.  

המערכת מקשרת בין החולה לגורם המטפל במגוון דרכים ומאפשרת לקבל טיפול נפשי מרחוק מבלי לפגוע ברצף הטיפולי.

בנוסף הקימו במעיני הישועה  צ'אט בוט קולי עם המידע המעודכן של משרד הבריאות והמרכז הרפואי, ובלחיצת כפתור ניתן לקיים דיאלוג קולי בשיחת טלפון.

הצוות הבכיר של  המערך הפסיכיאטרי   העמיד בנוסף שרות תמיכה וייעוץ מיוחד לצוותים הרפואיים בבית החולים המתמודדים בימים אלו עם לחץ, חרדה ועומס רב. מטפלי המערך הפסיכיאטרי  נרתם לעזור  רופאים ולאחיות ולתת להם כלים למקד כוחות נפשיים בזמן לחוץ זה ולקבל הכוונה מעשית. המערך מעניק תמיכה ע"י קבוצות, שיחות אישיות עם פסיכולוגים ורופאים בכירים.

פרופ' ישראל שטראוס מנהל מערך הפסיכיאטריה במרכז הרפואי מעיני הישועה: " דווקא בתקופה זו חשוב לנו להמשיך את הקשר עם החולים ועל כן אנו מנסים לעבוד בכל הטכנולוגיות הקיימות על מנת להמשיך את הרצף הטיפולי, האוכלוסייה החרדית בישראל מתקשה לקבל מידע שוטף אודות ההנחיות להתנהגות במצב משבר, בשל העובדה כי 40% מהחברה החרדית ניזונים רק מעיתונות יומית. בשבועות האחרונים אנו מקבלים פניות רבות ממטופלים במערך הפסיכיאטרי ומחוץ לו בבקשה ליצור מענה קולי מותאם לאוכלוסייה. בנינו  יחד עם חברה המתמחה בתחום, מענה משלים הנותן מענה בכל הרמות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום