הכנסת אישרה הלילה את חקיקת היסוד של תוכנית הסיוע הכלכלית

החקיקה אושרה לאחר הכנסת תיקונים של ועדת הכספים שיעגנו פיקוח של הכנסת על התוכנית הכלכלית לסיוע למשק • במסגרת התיקונים נקבע כי שינויים בסעיפי התוכנית הכלכלית בשיעור של 15% אחוזים ומעלה, יחייבו את אישור ועדת הכספים. בנוסף יועבר דיווח חודשי לוועדה על אופן יישום התוכנית

פוליטי 7.4.2020 | 08:02

דוברות הכנסת, עדינה  ולמן

הכנסת אישרה בקריאה שלישית את חקיקת היסוד של תוכנית הסיוע הכלכלית, לה נדרש רוב של 61 ח"כים. בהנחיית יו"ר הכנסת בני גנץ, כלל חברי סיעת כחול לבן (למעט ח"כ רם שפע שנולד לו בן הבוקר), התגייסו כדי להבטיח רוב להעברת החקיקה עוד הלילה.

החקיקה אושרה לאחר הכנסת תיקונים של ועדת הכספים שיעגנו פיקוח של הכנסת על התוכנית הכלכלית לסיוע למשק. במסגרת התיקונים נקבע כי שינויים בסעיפי התוכנית הכלכלית בשיעור של 15% אחוזים ומעלה, יחייבו את אישור ועדת הכספים. בנוסף יועבר דיווח חודשי לוועדה על אופן יישום התוכנית.

בהצעת החוק מפורט כי מטרתה לממן את התוכנית הכלכלית שהציגו רה"מ ושר האוצר לפני כשבוע, ובמסגרתה רשת ביטחון סוציאלי והקלות למשקי בית בסכום של כ-22 מיליארד שקל, תשלום דמי אבטלה, מתן בריאותי ואזרחי מול נגיף הקורונה בהיקף של כ-11 מיליארד שקל, סיוע לעסקים בסכום של כ-41 מיליארד שקל, והקצאת סכומים להמרצת המשק בהיקף של 6 מיליארד שקל.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד הסביר בפני חברי הוועדה כי התוספת המעוגנת בחוק נוגעת רק בחלקה למימון התוכנית הכלכלית, וכי במסגרת החלוקה, מתוך 90 מיליארד שקל המעוגנים בחוק, 40 מיליארד שקל מיועדים להחזר חובות של המדינה, ו-50 מיליארד שקל מיועדים כתוספת לחוק יסודות התקציב, מתוכם פורטו כ-34 מיליארד שקל הנוגעים לתוכנית הכלכלית.

בפתח הדיון התייחס באב"ד לביקורת בוועדת הכספים על כך שהחוק מובא ללא כל פירוט לגבי השימוש בכספים המעוגנים בו, וציין כי הוא מתחייב להביא את פירוט ההסכם בפני הוועדה לאחר שיובא בפני הממשלה.

יש לציין כי התקציב המעוגן בחוק כולל את תקצוב המענק על סך 500 שקל עליו הכריז רה"מ, אך מנגנון החלוקה של תקציב זה דורש חקיקה נפרדת. במהלך הדיון עלתה האפשרות שזו תגיע כבר הלילה לכנסת.

בנוסף בישר ח"כ פורר, יו"ר הועדה, על מספר סיכומים שהושגו במסגרת השיחות עם האוצר ואינם נוגעים לחוק: "סיכמנו כי לא יישארו חיילים בודדים שהיה להם תקציב קודם ויישארו בלי תקציב כעת. בנוסף הושגה הסכמה בין משרד האוצר ושר האוצר לוועדת הכספים וההסתדרות הרפואית, שאומרת שבתוך שבוע יוצג לנו כי השכר בתקופת הבידוד של הצוותים הרפואיים והעובדים סביבם, כולל העובדים הכללים, לא יפגע. כולנו רואים את הצורך הזה עין בעין".

ח"כ איציק שמולי הציג גם הוא הסכמה שהושגה מול משרד האוצר, לפיה "350 אלף קשישים מוחלשים במדינת ישראל שרה"מ הודיע על מענק לעניינם בסך 500 שקל, יקבלו תוספת והמענק יעמוד על 950 שקל ".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום