העילוי שלא עזב את עולם הישיבה מאז גיל 12 נפטר מקורונה

גדל בבית חילוני בג'רזי סיטי, חשקה נפשו בתורה ובגיל 12 בעודו יתום מאמו החל ללמוד בישיבת 'נר ישראל' בבולטימור, משם דילג בין ישיבות שונות בישראל ובארה"ב ולא עזב את עולם הישיבות במשך שישים שנה עד פטירתו אתמול מנגיף הקורונה

ברוך דיין האמת 7.4.2020 | 07:52

pixabay

הרב הגאון רבי ישראל הורוביץ זצ"ל, נפטר מנגיף הקורונה בגיל 72.

הנפטר ז"ל נולד בג'רזי סיטי, להורים חילוניים, משחר ילדותו איותה נפשו בכל מאודו ללכת ללמוד בישיבה, אבל זה לא הלך בקלות. אמו נפטרה כשהיה בן 12 ולאחר מכן, נתן לו אביו את רשותו ללמוד בישיבת 'נר ישראל' בבולטימור.

למרות שהחל ללמוד בגיל 12, בגיל 16 הוא כבר הפך לחברותא של ראש הישיבה הגאון רבי יעקב יצחק הלוי רודרמן זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב, עמו למד מסכת זבחים. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

מישיבת נר ישראל הוא נסע לירושלים לישיבת 'בית התלמוד', שם הפך לתלמידו המובהק של הגאון הרב דב שוורצמן זצ"ל. הוא היה אחד מהבודדים בעולם שקיבל סמיכה מהרב שוורצמן. היה ידוע כעילוי שיכול היה ללמוד במשך שעות ארוכות, ודקה אחר כך להיות מפוקס בסוגיה אחרת.

הוא חזר לארצות הברית לאחר כמעט עשור בארץ ישראל. ולימד וחינך בחורים צעירים, הוא המשיך לישיבה גדולה 'בית משה חיים' שבראשות הגאון הרב יוחנן צוויג.

לאחר מכן, הוא המשיך ללמוד בישיבה 'בית יוסף' נובהרדוק, משם המשיך רבי ישראל והצטרף לישיבת מיר וב-15 השנים האחרונות למד שם ואמר חבורות כמה לילות בשבוע לבחורים צעירים.

הוא חלה בנגיף הקורונה בשבוע שעבר, ואתמול נפטר בגיל 72. הוא זכה להעמיד אלפי תלמידים בדרך התורה והיראה.

לדאבון לב המנוח שחשקה נפשו בתורה לא זכה להינשא ותלמידיו הרבים הם בניו בעולם הזה.

קרבן נוסף, הבחור שלוימי ג'ייקובסון, מקראון הייטס, הלך לעולמו אתמול (שני) בגיל 33. שלוימי היה בן ואח אהוב, שלמרות שהוא חי עם אתגרים רבים, הביא שמחה לכל מי שהכיר אותו.

שלוימי ז"ל

נפטרת נוספת מנגיף הקורונה היא הגברת מזל פלנקנשטיין ע"ה, תושבת ברייטון ביץ בברוקלין, שהלכה לעולמה ביום שני כשהיא בת 85.

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום