הכנסת דנה בהסתה נגד החרדים: אחמד טיבי הפתיע

במהלך דיון שגרתי בכנסת, הוסט הנושא שהיה על סדר היום לנושא בוער יותר - ההסתה האכזרית כנגד הציבור החרדי | כשבין חברי הכנסת שעלו לשאת דברים ולגנות, לצד החרדים, היה גם ח"כ ערבי אחד בשם אחמד טיבי, שאמר בין הייתר: "אני מרגיש אמפתיה לכל החולים והנצורים בבני ברק לכל אלה שמושמצים בשל העבודה שהם אחר"

פוליטי 6.4.2020 | 22:13

אחמד טיבי בכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מליאת הכנסת שהתכנסה היום (שני) לדיון שגרתי, הפך במהרה לדיון על ההסתה כנגד הציבור החרדי, כאשר חברי הכנסת החרדים עלו לנאום ולתקוף את המסיתים, מתוקפי השר ליצמן, דרך רינה מצליח ועד למתקפה חזיתית כנגד ראש העיר רמת גן, כשבאופן מפתיע עלה גם חבר הכנסת אחמד טיבי לתמוך בציבור החרדי.

חבר הכנסת טיבי אמר בנאומו: "בתקופה של משבר מנסים לשים את השנאה של האחר בצד ולנהל קרב על החיים למען ערך החיים. אנחנו בחברה הערבית מכירים מזה שנים רבות את הניסיון להסית נגידנו לדחוק אותנו אל הפינה ולהשאיר אותנו מוחלשים ללא זכויות וכאשר אנחנו נמצאים במצוקה אנחנו לא תמיד מוצאים אנשים שיעמדו לצידנו רבות נשארנו לבד".

"אבל מתוך העמדה המוסרית החזקה הזאת", אמר טיבי, "אני מרגיש אמפתיה לכל החולים והנצורים בבני ברק לכל אלה שמושמצים בשל העבודה שהם אחר. אני מודאג מאוד מהמספרים של החולים המאומתים אבל שאדם נמצא במצוקה שהיא יכולה להיות קיומית הוא מצפה שיעמוד לצידו ולכן אנחנו עומדים למד החולה והחלש". כשבתום נאומו הודו לו חברי הכנסת החרדים יעקב טסלר, משה ארבל ואורי מקלב ומחאו לו כפיים.

מי שעוד עלה לנאום, הוא חבר הכנסת יעקב טסלר מ'יהדות התורה', שאמר: "קומץ אנשים בתקשורת ובפוליטיקה, הצליחו להפוך מצב החרום לאירוע מפלג בין חרדים לחילונים. וזה נורא ואיום. אמרות הסתה כמו אלה של רינה מצליח שמאשימה את החרדים בכל רעה חולה, בגזענות הגובלת באנטישמיות, כביכול החרדים אשמים בהדבקות בקורונה ובאי קיום ההנחיות".

"את הדבר הזה יש לעצור", קבע טסלר, שהוסיף, "אין לקבל הכללות מסוג זה ואין לתת לגורמים בתקשורת להכפיש ציבור שלם על לא עוול. את משבר הקורונה יש לנהל ברגישות ובחמלה ומתוך צורך להציל חיים בדרך הנכונה. נגיף ההסתה חייב מיגור במקביל למיגור נגיף הקורונה".

"תושבי בני ברק מרגישים מושפלים ומושמצים למרות שהם שומרים על כל הכללים וההנחיות. אחוזי ההידבקות שם הן תוצאה טבעית של ריבוי אוכלוסייה באזור צפוף ביותר בישראל. האשמות השווא נגדם לא הוגנות ולא אנושיות. לאוכלוסייה הזו צריך להושיט עזרה ולסייע לה ולא לתקוף אותה", הסביר טסלר במליאה.

טסלר תקף גם את ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן באומרו: "בלא בושה, בלא כל רסן, הלך ראש עיריית רמת גן, וביומרה שגובלת בעזות, ובלי לקבל כל אישור מגורם שלטוני כלשהו, הקים חומה באופן חד צדדי, שתחצוץ בין 'הנגועים' כביכול בבני ברק, לבין תושבי רמת גן השלווים והבריאים.. טוב עשה מנכ"ל משרד הפנים, שהורה לפרק את חומת ברלין מבית היוצר של שאמה".

טסלר אף ניצל את נאומו, "לגנות את ההתקפות שלוחות הרסן נגד שר הבריאות יעקב ליצמן בימים האחרונים" ואמר לחבריו חברי הכנסת כי "השר שזיהה ראשון לסגור את המדינה מפני סין ומדינות מודבקות נוספות, זוכה למטר של השמצות ושקרים, כי אני בדקתי וכל ההכפשות כאילו הפר את ההנחיות פשוט שקרים והכפשות. בעת חרום במקום לגבות מערכת הבריאות שעושה הכל כדי להציל את אזרחי ישראל, הפכו את השיח למקום של השמצות ברורות".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף אף הוא את ראש העיר רמת גן ואמר בנאום בן דקה: "כשהפרת את הססטוס קוו בעירך וחיללת את השבת אמרת שאתה דואג לכלל המגזרים, כיצד אתה דואג כעת לכלל המגזרים? בגדר שניסית לבנות?? כרמל, אל תביא צעצועים ואל תטיף לשנאה".

גם חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס תקף בנאומו את העיתונאית רינה מצליח מ'ערוץ 12', ואמר, "ישנו נגיף בשם קורונה וישנו נגיף השנאה מסוכן יותר בשם 'קורינה', אני קורא לפר במיידי את וירוס השנאה 'קורינה מצליח מערוץ 12' אשר נגועה בנגיף האנטישמיות ובאופן שיטתי זורעת שנאה והסתה על ידי הכללת הציבור החרדי ובפרט בזמן זה בו אנו זקוקים לאחדות", סיכם אבוטבול.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום