בשידור חי: ראש הממשלה הכריז על סגר מלא

לקראת סגר כללי על כל רחבי המדינה, החל ממחר בשעה 16:00 אחה"צ ועד ליום שישי בשעה 07:00 בבוקר, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה בשידור חי והבהיר כי אם המגמות החיוביות יימשכו, נצא בהדרגה מהסגר לאחר חג הפסח והמימונה • צפו

חדשות בארץ 6.4.2020 | 21:34

נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) הצהרה לאזרחי ישראל ממעון ראש הממשלה בירושלים. בדבריו הכריז על סגר מלא על רחבי המדינה החל ממחר בשעה 16:00 אחה"צ ועד ליום שישי בשעה 7:00 בבוקר. כמו כן גינה את ההסתה נגד המגזר החרדי בימים אלה.

"אנחנו בשבוע גורלי", פתח ראש הממשלה את דבריו, "הימים הללו יקבעו את הכיוון של קרב הבלימה, התקדמות או נסיגה, אצל אנשים רבים זה חיים או מוות. המגיפה הפראית הזו גבתה קרבנות ברחבי העולם, מכל שכבות העמים, בלי הבחנה. היא מזעזעת כלכלות במדינות רבות. אצלנו המצב טוב יותר, בזכות הצעדים שנקטנו ושאנחנו נוקטים".

 

 

 

"חכמת הדורות שלנו מלמדת שיש דרך קצרה שהיא ארוכה, ויש דרך ארוכה שהיא קצרה, כשמדובר בבריאות ובחיים שלכם, אסור שיהיו קיצורי דרך. באירועי חג הפורים הנגיף התפשט במעגלים רחבים. פסח לא יהיה פורים. כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה, תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת שנמצאת עכשיו אתכם בבית, מתוך אחריות עמוקה לבריאות הציבור".

"עם ההקשחה בהנחיות אני שמח לומר לכם שיש סימנים חיוביים באופק, אבל אני מבקש באותה העת: אל תיכנסו לשאננות. אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה, זה יהיה רק אחרי הפסח והמימונה. יש אפשרות ריאלית שאם המגמות החיוביות יימשכו, אנחנו נצא בהדרגה מהסגר אחרי הפסח - זה תלוי בכם, אזרחי ישראל, במידת מילוי ההוראות הקשות שאנחנו מורים לכם לטובת הכלל".

"היציאה תיעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה: הבטוחים ביותר יצאו ראשונים, ומי שנמצאים בסיכון הגדול ביותר יישארו בבידוד. אנחנו חייבים להגן על האוכלוסיות בסיכון חיים, והדרך לעושת זאת היא לשמור על בידוד".

כמו כן בישר לאזרחים כי "הממשלה אישרה אמש תקציב חירום בסך 90 מיליארד שקלים, שנועדו לסייע למובטלים - תקציב שכולל גם את מענקי החג, שעדיין נמצאים בהליכי חקיקה. רכשו מוצרים מתוצרת ישראלית".

לדבריו; "המטרה היא להגיע ל-10,000 בדיקות קורונה מדי יום בתוך ימים בודדים. זה היה קשה מאוד, אבל התגברנו על זה, נגדיל את המספר גם מעבר לכך, כדי לאפשר את היציאה המדורגת".

באשר לפלונטר הפוליטי אמר: "אני משוכנע שאפשר להגיע לממשלת אחדות, הדרך עוד לא הסתיימה - עדיין יש מכשולים, זה לא פשוט. עם רצון טוב ומאמץ הדדי משותף אפשר להגיע לזה בהקדם וצריך לעשות זאת. האחדות נדרשת גם בתוך החברה הישראלית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום