דרמה בישיבת תפרח: 35 בחורים נדבקו בקורונה

הנגיף לא פוסח על עולם הישיבות: ובישיבה הגדולה תפרח בדרום הארץ נמצאו 35 בחורים שנדבקו בנגיף וישנם רבים נוספים עם תסמינים • חשש גדול בקרב המשפחות בניהם פיתחו תסמינים ללא שהיו זקוקים קודם לכן לבידוד • חלק מתלמידי הישיבה שחלו בנגיף הועברו למלונות

חרדים 6.4.2020 | 20:40

יעקב לדרמן

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם הישיבות, ול'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבה הגדולה 'תושיה' שבמושב תפרח שבדרום - הנחשבת לאחת הישיבות הגדולות והחשובות בעולם התורה הליטאי, נמצאו 35 בחורים שנדבקו ל"ע בנגיף הקורונה. 

בישיבת תפרח למדו עד היום האחרון של 'זמן חורף' כרגיל בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ שקיבל לכך את ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. בסוף הזמן שחררו את הבחורים לביתם ב 19 אוטובוסים, כדי לנסות לצמצם את כמות הבחורים שיסעו יחד הביתה, אך התוצאה העגומה הייתה שרבים מתלמידי הישיבה נדבקו בדרך לביתם.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי ההדבקה בקרב בחורי תפרח החלה בחגיגות הפורים, כשכמה בחורים נדבקו וחזרו כ'נשאים' לתוככי הישיבה, מה שהמשיך את ההדבקה הלאה בחדרי הפנימיות, שם, כך לפי מה שנודע לנו - כמעט קומה שלמה של פנימיה נדבקה בנגיף. ההדבקה המשיכה בקרב החברותות של הבחורים ששכבר נדבקו, והמשיכה ההדבקה בחדר האוכל באוצר הספרים, וכשהשיא הגיע באוטובוסים שלקחו את תלמידי הישיבה לביתם. 

לאחר שחזרו תלמידי הישיבה הביתה למשפחתם, נכנסה רוב הישיבה לבידוד, וכך גם חלק גדול מהרמי"ם של תפרח נכנסו לבידוד, כשכעת הדאגה היא מהגל הנוסף של ההדבקה. ל'בחדרי' נודע כי תלמידי הישיבה שרויים בדאגה רבה לאחר שרק משעות הבוקר עלה מספר החולים מ-28 ל-35, כשמספר לא מבוטל של בחורים ממתין לבדיקות לאחר שהתפתחו אצלם תסמיני מחלת הקורונה.

החשש הגדול כעת עולה, כך נודע ל'בחדרי', כי אותם בחורים שרק כעת מתפתחים אצלם תסמינים - וקודם לכן לא חויבו להיכנס לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ויש לא מעט כאלה, יתכן והדביקו חלילה חלק ממשפחתם הקרובה, לאחר ששהות ארוכה בבית ללא ידיעת המצב. דבר שאם יקרה, עלול חלילה להתפתח לקטסטרופה גדולה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מצבם של כל תלמידי הישיבה שחלו בקורונה הוא טוב - ומוגדר כ'קל', אלא שכאמור החשש הוא מהדבקה סביבתית רחבה יותר שעלולה להדביק מבוגרים וכאלה שמשתייכים לקבוצות הסיכון.

בתוך כך נודע, כי חלק מהבחורים חולי הקורונה של ישיבת תפרח, שמגיעים ממשפחות ברוכות ילדים עם צפיפות גדולה בבית המשפחות, הועברו למלונות בכדי שלא ידביקו את האחרים, וישהו שם גם בליל הסדר.  

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום