הח"כ החרדי לנתניהו: "לפרוץ מיד את המצור על בני ברק"

חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר משגר מסמך חריף לראש הממשלה נתניהו בו הוא זועם על המחסור הקיים בבני ברק לתושבים החרדים. אייכלר מבקש מימנו ומשרי הממשלה להקל מיידית את המצור על העיר והוא מציג מספר דרישות

פוליטי 6.4.2020 | 16:46

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ח"כ הרב ישראל אייכלר הגיש לראש הממשלה ושרי הממשלה מסמך מפורט עם דרישות מידיות להקלת המצור על בני ברק. ח"כ הרב אייכלר הדגיש כי אם אספקת המזון והסיוע הנדרש לא יגיע, יהיה צורך בפריצת המצור על ידי שיירות מזון.

"זעקת יהודי בני ברק עולה השמימה" כותב ח"כ הרב אייכלר. "ההסגר הפך למצור כמו בירושלים בימי תש"ח. מדיניות ההסתה נגד החרדים כמפיצי המגיפה, יוצרת אנטישמיות, שתגרום לשפיכות דמים חלילה. ראש העיר רמת גן הקיף בגדרות את הגטו היהודי בבני ברק. רוקחות אנטישמיות ברמת גן בקשו להסגיר למשטרה אישה יהודיה שהצליחה "להתגנב" מתוך הגטו כדי לקנות תרופות עבור אמה החולה. לאחר המגיפה חייבים לחקור את כל המקרים האלה.

"לפי הדיווחים שאנו מקבלים מן הציבור, יהודים עומדים 48 שעות לפני חג הפסח ללא אוכל. אספקה טלפונית לא תגיע לפני החג. התורים מתארכים ליד המרכולים ואין אספקה לבתים. עדויות מצמררות מגיעות ממחסומי המשטרה, לפיהן לא מאפשרים לצאת מן העיר גם לחולים המביאים אישורים מרופאים שמוכנים לקבלם מחוץ לעיר. גם עובדים חיוניים, אינם מורשים לעבור בכמה מחסומים, תלוי לפי מצב רוחו של השוטר במחסום.

"בבית החולים דוחים טיפולים לחולי סרטן כי לא מקבלים תושבי בני ברק מחשש לקורונה. (הפרטים המלאים אצלי).

ח"כ הרב אייכלר כותב כי "המגיפה המשתוללת בארץ ובעולם, זו היא שעת המבחן של המנהיגים. האם הם עושים את כל מה שצריך לפני שהם מחליטים להטיל סגר על עיר או שכונה, או שהם מקבלים החלטות בפזיזות. מי שהורה על הסגר ואינו מכין מזון אספקה סדירה ויעילה - יואשם בעתיד באחריות לפשע.

"אני מזהיר את כל שליטי המדינה ופקידיה, זהו הזמן להסיר את המצור על בני ברק ולפתוח שיירות אספקה גם על השכונות החרדיות, שרק הן הושמו בהסגר.

לאחר תיאור המצב בבני ברק קורא ח"כ הרב אייכלר לבצע שורה של הקלות שיסייעו לתושבי העיר הנצורים.

"ולמעשה עד שיוסר המצור:

1. יש לאפשר יציאה חופשית, לצורך טיפול רפואי מחוץ לאזור המוגבל, בהצגת אישור מהמרפאה / רופא, בלי עיכוב .
2. יש לאפשר לאחד ממשפחה עם רכב פרטי לצאת לצרכניות הגדולות הסמוכות לעיר כמו 'סגולה' ו'בארות יצחק', לזמן מוגבל לצורך הצטיידות במזון. התורים העצומים במרכולים בתוך בני ברק אינם מאפשרים הצטיידות במצרכי החג. הקיבולת בסניפים הקיימים בבני ברק, במסגרת המגבלות החדשות מצומצמת מכדי להספיק לכל התושבים . התורים ארוכים ומשתרכים על פני רחוב שלם.

3. לפני שהמדינה תאבד שליטה, יש להכין אספקה סדירה של מוצרים חיוניים ופעילות מלאה של רשתות המזון, המכולות ושירותים חיוניים בכל שכונות העיר. זה לא מה שקורה בבני ברק ולא יקרה בשכונות ירושלים, אם לא נערך בהקדם.

4. לצד הסבל של תושבי בני ברק הנצורים, גם המצב במלוניות מחפיר ומהווה תעודת עניות לשלטונות. אנשים שנלקחים לשם מוזנחים לנפשם מבלי טיפול הולם. הם זועקים ומשוועים לעזרה ולמשככי כאבים ואיש אינו מביט לעברם. אחד מהם זעק "אם אתם לא יכולים לטפל בי אני כבר לא מסוגל". על המדינה לחשוב שוב: אם יש אפשרות להשאיר בבידוד אדם אחראי בביתו, עדיף על פני מחנות פליטים המכונים "מלוניות".

5. המשפחה החרדית שונה במובנים רבים. לכן אסור להוציא הורים, שאין מי שישאר עם ילדיהם בבית. יש לעשות הכל לבודד את ההורים בבית אחרת נגיע לאסון קיומי.

6. חייבים לדאוג לפעילות מלאה וסדירה של שירותי קופות החולים בכל השכונות בעיר, גם בימי החג.

אם כל אלה לא מתאפשרים, חייבים לפרוץ את המצור, על ידי שיירת אספקת מזון ותרופות לעיר כמו לירושלים הנצורה בימי תש"ח.

"בתקווה שזעקתי לא תהיה לשווא ואכן תימצא הדרך לאספקה מהירה של צרכי הציבור תוך ריכוך המצור מעל בני ברק או כל שכונה אחרת בארץ" מסיים ח"כ הרב אייכלר את מכתבו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום