פרץ הודיע על פיצול העבודה-מרצ: סיעת העבודה תתמזג לתוך כחול לבן

יו"ר העבודה: "הלכנו לאיחוד כי הייתה סכנה שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה. כיום איננו רואים עין בעין את האופן בו יש לשרת את עם ישראל" • ח"כ מרב מיכאלי: "כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס"

פוליטי 6.4.2020 | 14:46

אלעד מלכה

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, הגיש היום (ב') בקשה לפיצול מסיעת מרצ והודיע כי יחבור לתוך סיעת כחול לבן. בעת הגשת בקשת הפיצול אמר ח"כ פרץ כי סיעתו תפעל לאיחוד סיעות באמצעות שיתוף-פעולה עם סיעת כחול לבן.

"אנחנו הלכנו לאיחוד כי הייתה סכנה שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה. כעת החלטתי להיפרד בנפש חצויה. כיום איננו רואים עין בעין את האופן בו יש לשרת את עם ישראל. החלטתי לבחון לשרת את הציבור בתוך הממשלה", אמר פרץ. 

לפי המשא-ומתן המתהווה פרץ אמור לקבל את תפקיד שר הכלכלה, ואיציק שמולי אמור לקבל את תפקיד שר הרווחה. שניהם הבטיחו באינספור הזדמנויות כי לא יסכימו לכהן תחת ראש ממשלה הנמצא במשפט.

פרץ אמר במהלך הדיון: "אני שומע את קולות השבר של אזרחים המפוטרים, וחלק לא יהיה להם לאן לחזור. האוכלוסיות המבוגרות בבדידות, חלקם יהיו רעבים בחג הקרוב. העצמאים, שהקימו עסקים, היום הם חסרי אונים. אני איש שמאל סוציאל-דמוקרט, כך אפעל, ואני רואה לנכון לשרת את אזרחי ישראל מתוך הממשלה". 

עוד אמר פרץ כי הוא רצה להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, "אך המהלך לא צלח, ומשם הדברים התגלגלו. אין ספק שנעשו טעויות, וייתכן שהיה אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר". 

עוד ציין פרץ כי הוא החליט להמשיך בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם בני גנץ, ולכן הוא יקבע כללים לעבודה מתואמת בין הסיעות כחול לבן והעבודה בתוך הכנסת. "ח"כ שמולי וח"כ ניסנקורן יפעלו לסכם את שיתוף-הפעולה", אמר. משמעות דבריו של פרץ היא איחוד הסיעות בין העבודה לכחול לבן.

ח"כ תמר זנדברג ממרצ, שהשתתפה בדיון, אמרה לפרץ: "מרצ תמיד הייתה מפלגה חבוטה. אנחנו הבטחנו לבוחרים אמינות ודבקות בערכים שלנו. מעולם לא הפרנו את ההבטחות האלה, וזה עלה לנו במחירים. רצינו לספק לציבור מפלגת שמאל רחבה יותר. אם הבוחרים היו יודעים מה אתם תעשו, אנחנו היינו עוברים את אחוז החסימה, ואתם לא. אפילו הורדנו את הפתק 'מרצ' מהקלפיות. לא תיארנו לעצמנו שאתם תזחלו לתוך ממשלה מנופחת ומושחתת. הזהירו אותנו עליכם ועל אורלי לוי-אבקסיס". 

בהודעת העבודה וכחול לבן על שיתוף-הפעולה הפרלמנטרי נאמר: "בשלב הראשון ייקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בהמשך יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף-פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד". 

ח"כ מרב מיכאלי, הממשיכה להתנגד לכניסת העבודה לממשלה, כתבה בטוויטר כי היא קוראת לחברי המפלגה להישאר ולהילחם על המפלגה ולא להסכים להצטרפות: 

"כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברי המפלגה להישאר ולהילחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת - אין יותר מפלגת העבודה". 

כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברי המפלגה להישאר ולהילחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת - אין יותר מפלגת העבודה.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום