סיוט על המים: התפרצות הקורונה בנושאת המטוסים האמריקאית

יותר מ-4,000 מלחים נחשפו לקורונה ולפחות 100 חלו בנגיף בהתפרצות חריגה שהתרחשה על סיפונה של נושאת המטוסים הגרעינית האמריקנית "תיאודור רוזוולט"

חדשות בעולם 6.4.2020 | 12:08

pixabay

יותר מ-4,000 מלחים נחשפו לקורונה ולפחות 100 חלו בנגיף בהתפרצות חריגה שהתרחשה על סיפונה של נושאת המטוסים הגרעינית האמריקנית "תיאודור רוזוולט".

בתוך פחות משבוע התפרץ הנגיף במלוא עוזו על סיפון האוניה, מה שהוביל לעגינתה באי גואם במערב האוקיאנוס השקט. מפקד הספינה, סרן ברט קרויזר, התחנן במכתב למפקדיו: אנחנו לא במלחמה,
מלחים לא צריכים למות. אם לא נפעל כעת לא נצליח לטפל כראוי בנכס החשוב ביותר שלנו – המלחים שלנו".

במכתב בן ארבעה עמודים שנחשף בעיתון "סאן פרנסיסקו כרוניקל", סיפר הקצין כי רק חלק קטן מהמלחים החולים הורדו מהספינה, כשרובם המוחלט נותרו על סיפונה. הוא פנה לקצינים בבקשה לספק חדרי הסגר מתאימים לכל צוותו 'בהקדם האפשרי".

לדבריו, "הורדת רוב הצוות מנושאת מטוסים גרעינית אמריקנית ובידודם למשך שבועיים עשויה להיראות כאמצעי יוצא דופן, אולם מדובר בסיכון הכרחי", הוא כתב עוד כי בגלל המגבלות המובנות של ספינת מלחמה, "אנו לא מסוגלים לבצע את ההנחיות הרשמיות להסגר בן 14 ימים והתרחקות חברתית. לכן, התפשטות המחלה מתמשכת ומאיימת".

מזכיר חיל הים האמריקני, תומס מודלי, התייחס לטרגדיה שמתרחשת על חופי גואם ואמר, "אנחנו עובדים בשבעת הימים האחרונים על אפשרות להעביר את המלחים למגורים בגואם, אך הבעיה היא שלמדינה אין מספיק מיטות כרגע. אנו צריכים לדבר עם הממשלה כדי לבדוק אם נוכל לקבל מקום במלון או ליצור מאהל".

יצוין כי עד כה אף אחד מהמלחים הנגועים לא הציג תסמינים חמורים, אך יחד עם זאת מספר החולים קפץ באופן אקספונציאלי מאז הדיווח הראשוני על שלושה חולים בספינה ב-24 במרץ.  אתמול (שלישי) אמר הנשיא דונלד טראמפ כי הוא יאפשר לצבא לקבל את ההחלטה בעניין הספינה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום