דרישה מגנץ: תתעקש על איסור מחיצות במרחב הציבורי

פרסום ראשון: בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' ראשי רשויות החברים בפורום המוניציפלי החילוני בפנייה לגנץ שישמור על "העקרונות הליברליים" - כשבין היתר הם מציגים את הדרישה לאסור הצבת מחיצות במרחב הציבורי

פוליטי 6.4.2020 | 10:36

בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרסום ראשון: בתגובה לפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שחבר הכנסת אופיר סופר מסיעת 'ימינה' הגיש הצעת חוק שתקבע כי חוק איסור אפליה בכניסה למקומות ציבוריים לא יחול על אירוע בו נעשית הפרדה מסיבות דתיות - כעת מגיעה התגובה החילונית.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגרו בפורום המוניציפלי החילוני ליושב ראש כחול לבן בני גנץ, בהם ראשי רשויות של ערים גדולות, בו הם דורשים כי גנץ יתעקש כי אזור האפליה וההדרה במרחב הציבורי - יישאר. דבר שצפוי להביא למניעתם של אירועים לציבור החרדי.

בפנייה של בכירי חברי המועצה ברחבי הארץ, שמגיעה על רקע החתימה הקרבה על הסכם קואליציוני, נכתב, "רגע לפני חתימה על הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יש לפעול בהתאם להתחייבויות שלך לציבור החילוני והליברלי ולדאוג שבהסכם שייחתם ביניכם יבוא לידי ביטוי עקרונות ליברליים ברורים שיהיו תנאי להשתתפותכם בממשלה".

חשיפת 'בחדרי חרדים'

עוד כתבו הבכירים לגנץ, "כמי שמפלגתו קיבלה מאות אלפי קולות מאזרחים חילונים וליברליים בזכות התחייבותך להגן ולקדם את זכויותיהם של ציבור גדול זה, אנו דורשים לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובמועדי ישראל; ביטול חוק המרכולים; המשך איסור הדרה והפרדה במרחב הציבורי; מניעת כניסת עמותות דתיות לגני ילדים ובתי ספר ממלכתיים; אישור עריכת נישואין אזרחיים במדינת ישראל".

עו״ד ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר ת"א, שיזם את מכתב הפנייה לגנץ, אמר: "לח"כ גנץ ומפלגת כחול לבן יש חובה כלפי מאות אלפי ישראלים חילונים וליברליים, שנתנו להם את קולם, לדאוג לזכויותיהם ולשלב בהסכם הקואליציוני, כתנאי להצטרפותם לממשלה בראשות נתניהו, נושאים כמו: תחבורה ציבורית בסופי שבוע, נישואים אזרחיים, איסור הדרה/הפרדה במרחב הציבורי, מניעת כניסת עמותות דתיות לחינוך הממלכתי וביטול חוק המרכולים".

כזכור, בסיעת ימינה הגישו בסוף שבוע שעבר (חמישי) שמונה חוקים על ידי חברי הסיעה. בין הצעות החוק, שתיים שהגיש חבר הכנסת אופיר סופר שצפויים לתקן עוולות הנוגעות לציבור הדתי בישראל.

מדובר בשתי הצעות חוק נחוצות מאוד לציבור הדתי בישראל, כאשר המשמעותי בהן הוא חוק שימנע את סגירת אירועים בגלל סאגת מחיצה בין גברים לנשים כפי שהיה בעבר באירוע של חב״ד וכן בשמחת בהופעה בעיר עפולה שעוררה סערה שהגיעה לפתחה של בג"צ. אז אמרו, כי הדבר יעשה בתיקון חקיקה מייד עם כינון בקואליציה.

חבר הכנסת אופיר סופר הגיש הצעת חוק חשובה, שתקבע כי חוק איסור אפליה בכניסה למקומות ציבוריים לא יחול על אירוע בו נעשית הפרדה מסיבות דתיות. 

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מוצע להחריג מתחולת הוראות סעיף 3 מקרים בהם מתן הכניסה למקום הציבורי או מתן שירות במקום הציבורי גורמים לפגיעה באמונתו הדתית של האדם שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, או לפגיעה באמונתו הדתית של חלק מהציבור המבקש לעשות בהם שימוש. באופן זה, סירוב להספקת המוצר או השירות או למתן הכניסה למקום הציבורי מחמת אמונה דתית לא ייחשב להפליה אסורה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום