בגיל 81: הרב מפלטבוש ואביו של הזמר נפטר מקורונה

בארה"ב הלך לעולמו בגיל 81, הרב שלמה אלעזר ויליגר ז"ל, מקהילת פלטבוש בניו יורק, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה הקטלני | בין בניו; הזמר שרולי ויליגר

ברוך דיין האמת 6.4.2020 | 10:41

הרב שלמה אלעזר ויליגר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

קרבן נוסף בבורו פארק. בצער רב מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב שלמה אלעזר וויליגר ז"ל, מקהילת פלאטבוש ומחסידיו של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג, בן 81 בפטירתו.

ר' שלמה אלעזר ז"ל נולד בלואר איסט סייד מנהטן בשנת 1939, לאביו הרב מרדכי ויליגר זצ"ל, יליד סיגעט, אשר היה מקורב מאד לגאון הנודע רבי ברוך בער ליבוביץ זצ"ל, ראש ישיבת קמניץ. בבחרותו למד בישיבה 'תורה ודעת', והיה האיש הכי צעיר שקיבל סמיכה בישיבה באותה תקופה. הוא החל את הנהגתו כרב בגיל צעיר, בן 21 בטוסקון, אריזונה. וכדי לענות על צרכי הקהילה הוא הקים תלמוד תורה והפך למוהל. כך דיווח האתר Yeshiva world news.

משם המשיך ושימש כרב בלוס אנג'לס, בשנת 1984 הוא פתח בית מדרש בבורו פארק בשדרה 19. בית הכנסת הפך במהרה למקום תורה לכל השכונה. נוסח התפילה שלו התקבל על ידי כולם. לאחר שנים בהם התגורר בבורו פארק, הוא עבר לפלאטבוש.

הרב וויליגר שימש כצ'פלין במדינת ניו יורק, ועזר רבות לאנשים עם מוגבלויות שונות, בשנות השישים. הוא דאג לאוכלוסייה עם מוגבלות התפתחות, והיה גורם לסילוק הסטיגמה שדבקה בציבור, להסתיר ילד מיוחד על ידי משפחתו.

הרב וויליגר והרבנית נתנו דוגמה וקיבלו לביתם ילד עם תסמונת דאון שהיה אז רק בן 5. הוא נשאר עם משפחת הרב במשך למעלה מ-35 שנה.

בימים האחרונים אושפז לאחר שחלה בנגיף הקורונה ואתמול הלך הלך לעולמו. 

הרב השאיר אחריו את הרבנית ביילה לבית ויסלר, שהייתה לצדו וסייעה בכל עבודתו הקדושה, יחד עם שני בניהם ר' משה ר' יוסף, בנו הזמר והמלחין ר' ישראל וויליגר, וכן שלוש בנות, פייגי, מרים, וחיה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום