אבל: הגאון רבי שמעון מלכה זצ"ל אב"ד ת"א

הגאון רבי שמעון מלכה זצ"ל, מגדולי הדיינים ביהדות המזרח שדן דין אמת והרביץ תורה - היה ואיננו • זכה והותיר אחריו בנים רבנים, דיינים וראשי כוללים

ברוך דיין האמת 6.4.2020 | 09:41

הגאון רבי שמעון מלכה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר נפטר בבית החולים בלינסון בפתח תקווה לבית עולמו הדיין הגאון רבי שמעון מלכה זצ"ל, אב"ד ת"א ורב בית הכנסת רבי יוסף קארו בבני ברק, והוא בן 76 בפטירתו.

הגר"ש מלכה זצ"ל נולד במרוקו בי"ז שבט תש"ד לאביו רבי ניסים ז"ל והתייתם בגיל שלוש מאביו, בבחרותו למד בישיבת 'פורת יוסף' בקטמון בירושלים, שם למד אצל חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה והגר"ש בעדני חבר מועצת חכמי התורה. לאחר מכן למד בכולל בישיבת 'תורה והוראה' בתל אביב ומשם עשה את הדרך לדיינות. 

היה מתלמידיו המובהקים של מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל, שאף בא לביתו להשתתף בחנוכת הבית ברחוב אלישע, רבי שמעון זצ"ל היה ממקימי הקהילות הספרדיות הראשונות בבני ברק בהקימו את בית הכנסת ע"ש רבי יוסף קארו בשכונת רמת אהרן בבני ברק, וכמה סמלי שנפטר לבית עולמו בערב יום ההילולא של רבי יוסף קארו. 

היה עניו וישר דרך כל חייו סר מרע. היה תלמיד חכם עצום. אהוב לשמיים ואהוב לבריות. היה דיין בבית הדין ודן דין אמת. במשך כל היום ישב ושקד על תלמודו והיה מוסר שיעורים בבית מדרשו רבי יוסף קארו. כל חייו ברח מפרסום בהיותו שומר על לשונו.

גדולי ישראל מכל החוגים העריכו אותו, וראש הישיבה חכם שלום כהן היה מתפלל עליו תמיד. רק באחרונה שנפגשו אמר לו חכם שלום, "כמה טוב שבאת, אני מתפלל עליך תמיד".  

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים - הממשיכים את דרכו המופלאה רבנים ראשי כוללים ודיינים. 

מסע ההלוויה יתקיים היום בצהריים בבני ברק כפי הוראות משרד הבריאות - באופן מצומצם. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום