תקשורת נכונה: החיילים בבני ברק החלו לשנן יידיש

לא ניתן לדעת כמה זמן יארך הסגר על העיר בני ברק ועל פי התחזית של מפקד העיר בימים אלה האלוף רוני נומה בראיון אתמול ל'ישראל היום', הוא ייקח כמה שבועות ואולי חודשים, כך שהחיילים בעיר כבר החלו לשנן כמה משפטים ביידיש כדי לתקשר נכונה עם כולם

חדשות בארץ 6.4.2020 | 08:00

חיילי פיקוד העורף בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

קורונה באידיש: בני ברק תחת סגר ומאות חיילים בשיתוף פעולה עם המשטרה אוכפים את הסגר ומסייעים לציבור החרדי בעיר בין היתר במשלוחי מזון ועוד, בצה"ל החליטו להנגיש את הסיוע לתושבים.

חיילי צה"ל שהופקדו על סיוע אזרחי לאכיפת הסגר בבני ברק, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בעיר, קיבלו לידיהם מילון עברית-יידיש על מנת לשפר את התקשורת והשיח עם התושבים.

בין המילים ששולבו במילון שקיבלו החיילים ניתן למצוא את הביטויים: "שלום", "מה שלומך", "האם יש כאן מישהו שמדבר עברית", "תעזור לי בבקשה" ו-"זה מקרה חירום".

גם המילים "ברוך השם" מצורפות למילון, כאשר הדגש הוא על הגייה שונה של צירוף המילים - "בארך השם".

הצבת החיילים בבני ברק עוררה סערה לאחר שבאו למקום עם כלי הנשק, תושבי בני ברק התלוננו כי מראות חיילי צה"ל עם מסתובבים עם כלי נשק בעיר מעורר תחושה לא נעימה כביכול הגיעו לכפות "כפייה" על התושבים, לאחר דיונים בצמרת צה"ל הוחלט שהחיילים יוצבו בעיר ללא הנשק

כעת נראה כי אכן בצה"ל מעוניינים לשפר את התקשורת עוד יותר עם התושבים, והחליטו להנגיש גם את השפה לאותם תושבים הדוברים את שפת האידיש.

יודגש כי הסגר בעיר החל לפני יומים, עשרות מחסומי דרכים הוצבו בכל הכניסות והיציאות של העיר, כוחות הביטחון מתשאלים כל אדם שרוצה לבוא או לצאת את גבולות העיר. כוחות משטרה רבים, בהיקף העולה על 1,000 שוטרים, אוכפים את הסגר, כולל רחפנים ותצפיות לשליטה ולאיתור חריגים.

תושבי העיר לא מורשים לצאת ממנה, למעט במקרים מיוחדים. ספקי מזון, שיטור ורפואה יכולים להיכנס בהתאם לצורך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום