הפרשן הבכיר: "אם מישהו חושב לתקוף באיראן - זה הזמן"

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי 'חדשות 13' התייחס לחולשת איראן בצל נגיף קורונה • וגם לאפשרות התפשטות הנגיף בעזה: "קורונה בעזה - טילים על ישראל"

חרבות ברזל 6.4.2020 | 07:59

צביקה יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ 10

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי מ'חדשות 13' הסביר ברדיו 103FM על המצב הקשה באיראן בעקבות נגיף קורונה. "על פי פרסומים זרים, כוח ישראלי תקף שוב בסיסים איראניים בסוריה, למה זה קרה השבוע? כיוון שיש הערכה בישראל שאיראן חלשה יותר גם בשלוחות שלה", אמר. בהמשך התייחס גם למצב בעזה, ולאפשרות שנגיף קורונה תתחיל להתפרץ באזור. "קורונה בעזה - טילים על ישראל", אמר.

"קשה לומר שיש התמודדות באיראן עם הקורונה", הסביר יחזקאלי. לדבריו, מדובר במדינה גדולה עם כ־100 מיליון אנשים, ואין שם הוראות לציבור באותה הצורה שיש אצלנו. לא רואים שם שר בריאות או ראש ממשלה שמנחים את האוכלוסייה איך להתנהל ולהתנהג בשעת משבר זו. "כל אחד דואג לעצמו, בעוד הנגיף פגע בעיקר בשכבות השלטון. התושבים באיראן משתדלים לבודד את עצמם, ומעניין לראות שהביאו פעילי חיזבאללה באו לרסס ולעזור להם, כי כוחות הביטחון האיראנים עסוקים בדיכוי מרד בצבא. איראן וכוחות הביטחון שלה עסוקים עד הקצה בלהחזיק את השלטון, ואפשר לומר שהקורונה היא איום על השלטון ולא אכפת להם כמה איראנים נפגעו או יפגעו מהדבר הזה".

עוד הוסיף: "זה מוביל אותנו לשאול האם איראן חלשה יותר עכשיו", הסביר יחזקאלי, "והנה תראה שהשבוע קרה משהו שלא קרה בכל ימי המגיפה - על פי פרסומים זרים, צה"ל תקף שוב בסיסים איראנים בסוריה. זה קרה מפני שיש הערכה ישראלית שאיראן חלשה יותר כרגע גם בגרורות שלה, גם בשלוחות שלה בלבנון ובסוריה. ישראל יודעת שאיראן עם קורונה חלשה יותר".

כשנשאל יחזקאלי האם לדעתו מדובר בזמן טוב לתקוף את איראן אמר: "אם היו שואלים מתי לתקוף באיראן הייתי אומר שזו הנקודה החלשה שלה, ואם מישהו חשב לתקוף זה הזמן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום