פרסום ראשון: אייכלר דורש: "לבטל את הסלקציה"

"אני קורא לכם לקבל החלטה מידית על פגרת פסח עד להודעה חדשה, או לחילופין לבטל את הסלקציה על חרדים מבני ברק", כך חבר הכנסת אייכלר במכתב לראשי המדינה נגד החלטת הכנסת לאסור את כניסתם של עובדי המשכן החרדים 

פוליטי 5.4.2020 | 20:05

אייכלר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות ההנחיה החדשה המקוממת של הנהלת הכנסת, לאסור כניסת יועצים פרלמנטריים תושבי בני ברק למשכן הכנסת, בהמשך לשיח סביב התפשטות נגיף הקורונה שמגיע מרחבי העיר בני ברק והסגר שהוטל על העיר - חבר הכנסת ישראל אייכלר דורש להסיר את המגבלה, כשהוא מגדיר אותה כ'סלקציה על העוזרים החרדים׳

אייכלר פנה במכתבים לראש הממשלה, לנשיא המדינה, ליושב ראש הכנסת בני גנץ, לקצין הכנסת ולמנכ"ל הכנסת, כשהוא מותח גם ביקורת קשה על הסגר שהוטל על העיר בני ברק ועל האפשרות כי הסגר יתרחב על ערים נוספות בהם קיימים ריכוזים חרדים כמו ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ושכונות נוספות.

"לא חשבתם שבעינינו זו סלקציה בריאותית על רקע גיאוגרפי וחברתי, כשם שלא חשבתם על כך שהסגר על בני ברק יתורגם בתקשורת להכרזת מלחמה ומסע הסתה נגד החרדים שהם כביכול מפיצי הנגיף", פותח חה״כ אייכלר את פנייתו אל ראשי המדינה והנהלת הכנסת, "תארו לעצמכם שהוראה כזו הייתה מכוונת כלפי תושבי אום אל פאחם על רקע חשש כל שהוא, הרי ברור שכולנו נתקומם נגד רעיון זה".

לטענת חבר הכנסת אייכלר: "מעולם לא אירע שהכנסת נסגרה בפני קבוצה מסוימת באוכלוסייה. במשך למעלה משבעים שנה אין דיונים במליאה בימי ראשון שמא יהיו נוצרים מבין חברי הכנסת שזהו יום השבתון שלהם. בימי שישי הכנסת סגורה בגלל חברי הכנסת המוסלמיים. כל זאת משום שהעיקרון הוא שהכנסת שייכת לכולם. יצוין כי בכל שנה הכנסת סגורה עכשיו לפגרת פסח".

חבר הכנסת אייכלר מתריע: "על פי פרסומים יתכן ויוטלו סגרים על ערים ושכונות חרדיות נוספות. לא מן הנמנע שבתוך זמן קצר נמצא את הפרלמנט הישראלי נעול בפני עוזרים פרלמנטריים חרדיים לגמרי, לא צריך ללכת למחוזות רחוקים כדי לדלות משם דימויים לסלקציה מחפירה כזאת".

אייכלר קורא לסגור את הכנסת לגמרי באם יתפשט הנגיף, "דין בני ברק כדין תל אביב, דין ראש העין כדין אום אל פאחם. אם קיים חשש לבריאות באי הכנסת, אני קורא לכם לקבל החלטה מידית על פגרת פסח עד להודעה חדשה, או לחילופין לבטל את הסלקציה על חרדים מבני ברק".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום