מצמרר; הרב קופרשטוק לפני שבועיים: "נבוא לרקוד עם רבי שמעון"

בערב ראש חודש ניסן עמד ר' בן ציון קופרשטוק ז"ל והעניק ראיון לארה"ב, על מה שקורה בארץ. לדבריו, "אנשים בארץ לא ממושמעים" • כשנשאל מה יהיה עם מירון בל"ג בעומר, אמר ר' בן ציון כי "שבועיים קודם הכל יסתיים ואם ר' שמעון לא יבוא לרקוד איתנו, אנחנו נבוא לרקוד איתו" 

חרדים 6.4.2020 | 00:45

ר' בן ציון קופרשטוק ז''ל צילום: ארכיון בנימין יורוביץ

פטירתו של איש ירושלים ואיש מירון הרב בן ציון קופרשטוק ז"ל, מנגיף הקורונה בגיל 63, הכתה בהלם את כל מכריו וידידיו הרבים בארץ ובעולם. 

בערב ראש חודש ניסן העניק ראיון לקו הטלפון בארה"ב 'קול מבשר', במהלכו סיפר ר' בן ציון ז"ל על השתוללות הנגיף בארץ, "היום היה כאן הרבה אנשים, היו כאן הרבה מניינים, היה כאן תפילת יום כיפור קטן, פחות אנשים מתמיד, יש אבל גזירות חדשות, והגיעו משטרה וסגרו הכל. שלא יהיה כמו באיטליה, הכל סגור פה, יש גזירות חדשות, הם (הרשויות) מפחדים מהבלגן, אבל האנשים שלנו לא ממושמעים, האנשים שלנו רבים עם הרשויות הם לא יודעים מה לעשות ואיך להתנהג, חייבים להקשיב לרשויות. זה לא חכמות ככה, סגרו פה הכל עם מנעולים חדשים עד להודעה חדשה".

מה עושים האנשים שגרים במירון?

"לאנשים שגרים כאן אסור להשכיר דירות לאף אחד לא ליום חול ולא לשבת, השבת יהיו רק 50 יהודים ולא יותר, המצב לא טוב בכלל, אבל זה המצב וזה המציאות, הם מפחדים להשכיר, אבל האנשים לא מפחדים להגיע, במיוחד הבחורים. עכשיו הכל סגור, ומותר שיהיו בחצר עשרה אנשים, הכל סגור הרמטית".

כאן סיפר ר' בן ציון ואמר כי "מקווים שהכול יגמר עד ל"ג בעומר, ור' שמעון יבוא לרקוד כאן בעזרת השם יתברך, שבועיים לפני ל"ג בעומר כל הקורונה תיפסק בעזרת השם יתברך, אני אמרתי לר' שמעון שהוא חייב לבוא לרקוד איתנו, אחרת אנחנו נבוא לרקוד אתו, אחת משתי האפשרויות הללו, אבל אני מקווה שכולם יוכלו להגיע לפה". 

 

ר' בן ציון ידע ולא ידע ואכן הוא יבוא עכשיו בשמים לרקוד עם רבי שמעון בר יוחאי, אליו היה מסור בכל נימי נפשו. 

בתוך כך, יו"ר ועדת החמישה לניהול אתרא קדישא מירון הגאון הרב שמואל רבינוביץ פרסם הודעת אבל בשם חברי וועדת החמישה על פטירתו של הרב בן ציון קופרשטוק ז"ל. 

"נמס כל לב ורפו כל ידיים על פטירתו בחטף של ראש וראשון לכל דבר שבקדושה באתרא קדישא מירון" אשר סייע לבאי ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע. תרם מכוחו ותבונתו לפיתוח ושיפוץ האתר הק'. מעולם לא גבה ליבו ולא רמו עיניו. הוא הגבר אשר מסר את נפשו ועמד על המשמר לילות כימים אשר נפל במגיפה אשר שרף ה' כשהוא בשיא כוחו. ברגעים קשים אלו של כאב ויגון קשה לנסות לתת ביטוי לאבדה הגדולה ולחלל העצום שנפער בעקבותיה".

"רבי בן ציון ז"ל יעמוד עתה בהיכלו של רשב"י בעולם העליון ויביא את שעת הדחק והזעקה של המוני בית ישראל שבכל אתר ואתר למען יסיר ה' המגיפה. וישלח ישועה ומזור לעמו ישראל. ויהיה מליץ יושר על משפחתו ועל כל שותפיו לעבודת הקודש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום