הנשיא זלזל: "איפה הווירוס? לא רואה אותו"

המאבק בקורונה הוביל מדינות ברחבי העולם לנקוט אמצעים חסרי תקדים כדי למנוע את התפשטות הנגיף. כמה מדינות אימצו גישות יוצאות דופן במיוחד, אבל יש גם כאלו שנוקטות גישה פחות מחמירה

חדשות בעולם 5.4.2020 | 13:17

חיטוי רחובות מפני הקורונה צילום: פלאש 90

ארגון הבריאות הכריז כי אנשים אינם צריכים לעטות על פניהם מסיכה אלא אם כן הם מטפלים באנשים חולים, למרות זאת אוסטריה חייבה את כולם להשתמש במסכות בסופרמרקטים. החוק החדש נכנס לתוקף ביום רביעי האחרון ומיליוני מסכות חולקו.

באסיה המסיכות הן דבר מאוד נפוץ אך באירופה הרבה פחות, אוסטריה היא רק המדינה הרביעית באירופה המחייבת שימוש במסכות בציבור. צ'כיה, סלובקיה ובוסניה והרצגובינה נקטו בגישה דומה.

יציאה עם כלב

בסרביה הודיעה הממשלה בשלב מוקדם של המשבר על "שעת טיול עם הכלב" בכל ערב בין 20:00 ל-21:00 למי שנמצא בהסגר, אך למורת רוחם של הכלבים או בעלי הכלבים ה"שעת הטיול" בוטלה. וטרינר מקומי יצא נגד ביטול שעת הטיול, והסביר שדילוג על הטיול בערב יפגע בהיגיינה בבתיהם של בעלי הכלבים.

באיטליה הותרה יציאה של התאווררות עם בעל חיים למספר דקות, אך לאחר שאנשים שאין ברשותם בעלי חיים יצאו לרחוב עם בובה דמוי בעל חיים, התקנה שונתה ל"יציאה עם בעל חיים -חי".

בניגוד לשכנותיה, שבדיה נקטה בגישה נינוחה בכל מה שקשור להסגר, אף שיותר מ-6,400 בני אדם כבר נדבקו בקורונה ויותר מ-370 מתו מהנגיף. הממשלה מקווה שאנשים יתנהגו בצורה הגיונית, וסומכת עליהם שיעשו את הדבר הנכון.

התקהלויות של יותר מ-50 איש נאסרו, אולם בתי ספר לילדים מתחת לגיל 16 נותרו פתוחים. גם החנויות המסעדות והברים נותרו פתוחים ואנשים רבים עדיין יוצאים לבלות כרגיל. מדובר בגישה שנויה במחלוקת, אך רק הזמן יגיד אם היא נכונה או שגויה.

בפנמה שבמרכז אמריקה אובחנו כבר יותר מ-1,800 חולי קורונה. הרשויות הודיעו על כללי הסגר קפדניים במיוחד, המפרידים בין אנשים לפי מגדר. מאז יום רביעי, גברים ונשים יכולים לצאת מבתיהם למשך שעתיים בלבד בכל פעם, ובימים שונים. בימי ראשון אסור לאף אחד לצאת מהבית. השר לביטחון פנים חואן פינו הסביר במסיבת עיתונאים שההסגר המוחלט נועד כדי להציל את חיי האזרחים.

עוד מדינה שגרמה להרמת גבות בעולם היא בלארוס שם הנשיא ממש לא מתרגש מהוירוס. הנשיא אלכסנדר לוקשנקו זלזל בבהלה ברחבי העולם וצחק כשאמרו שארצו צריכה לנסות לבלום את התפשטות הנגיף: "איפה הווירוס? לא רואה אותו".

המדינה הכי מעניינת בנושא היא קולומביה, שם החליטו הרשויות להתיר לאנשים לצאת מהבית לפי הספרה האחרונה של מספר תעודת הזהות שלהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום