בהליך מזורז הוקם באלעד מתחם היבדק וסע

ביוזמת ראש העיר הרב ישראל פרוש, ובשת"פ עם תא"ל במיל. גל הירש, מד"א, זק"א, משרד הבריאות, המשטרה ופיקוד העורף, בוצעה הקמה מהירה של מתחם הבדיקות

חדשות בארץ 3.4.2020 | 12:45

המתחם באלעד צילום: באדיבות המצלם

ממשיכים את המאבק בקורונה באלעד. לאחר שורות פעולות מניעה שהובילה העירייה, פעל בשבוע האחרון ראש העיר הרב ישראל פרוש יחד עם תא"ל במיל. גל הירש כדי לזרז הקמת עמדת "היבדק וסע" של מד"א בתחום העיר אלעד, וזאת במטרה להעלות באופן משמעותי את מספר הבדיקות לנשאי קורנה באלעד, כדי למנוע הדבקות נוספות.

במהלך השבועות האחרונים הצביע ראש העיר על המחסור באפשרויות בדיקה לתושבים, והקמת המתחם בעיר, תסייע לדבריו לצמצום התחלואה ולעצירת ההתפשטות, כאשר תושבים יידעו בשלב מוקדם על הידבקות וכך יוכלו להמנע ממגע עם אחרים. התחנה הוקמה בשיתוף פעולה כאמור עם פיקוד העורף, מד"א, משרד הבריאות ומשטרת ישראל, וארגון זק"א שסייע בהקמה הלוגיסטית המהירה של המתחם.

המתחם הוקם בכיכר הכניסה החדש לעיר, שם נחסמה התנועה כבר אתמול, יום חמישי, כחלק מצמצום התנועה אל העיר. דרכי ההגעה הן באמצעות רכב מכיוון צומת נחשונים. למגיעים ברגל יש להגיע לשער הכניסה ומשם הוא יובל ברכב. חובה להצטייד בתעודת זהות.

בעירייה קראו לתושבי העיר החשים אחד מהתסמינים הבאים: חום, שיעול, איבוד טעם, קוצר נשימה או חולשה קיצונית, ויש להם סיבה לחשוש שנדבקו, להגיע במהירות לעמדת הבדיקה לתהליך קצר של מספר שניות. פעילות התחנה תחל היום, יום שישי, מהשעה 12:00 ועד 18:00 לפני שבת.

ראש העיר הרב ישראל פרוש אומר כי "הובלנו את המהלך הזה לאחר שזיהינו פער גדול בין הצורך בבדיקות ובין הבדיקות שמבוצעות בפועל. זה מצב שגרם להידבקויות נוספות, ואנחנו עושים הכל כדי למנוע את הרחבת המגיפה. אנחנו מקווים שהדבר יסייע למאמץ המשותף שלנו עם כלל הגופים במלחמה בקורונה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום