חמאס מאיים: "שש מיליון ישראלים לא ינשמו"

ברגע שחמאס יחל להרגיש כי הוא מאבד שליטה על הקורונה בעזה, הוא יעדיף לירות רקטות אל ישראל, או לשלוח המונים לגדר | בתוך כך, מנהיג חמאס מאיים: "אם חולי הקורונה שלנו לא יוכלו לנשום, נגרום לכך ש-6 מיליון ישראלים לא יוכלו לנשום גם כן"

חרבות ברזל 3.4.2020 | 07:40

מחבלים בעזה צילום: באדיבות המצלם

במערכת הביטחון בישראל מעריכים כי חמאס – בסבירות גבוהה – יסיט את האש לכיוון ישראל אם יאבד שליטה בכל הקשור לניהול משבר הקורונה, כך מדווח הכתב גל ברגר, ראש דסק הערבים ב'כאן חדשות'.

לדבריו, ההערכה היא כי ברגע שחמאס יחל להרגיש כי הוא מאבד שליטה על האירוע, לצד התגברות אפשרית של הביקורת הציבורית נגדו ולמול חלקים באוכלוסייה שיתלו בו את הכישלון – הוא יעדיף לירות רקטות אל ישראל, או לשלוח המונים לגדר. זאת גם כדי להשכיח את הביקורת נגדו וגם כדי ללחוץ על ישראל ועל העולם לסייע רפואית לעזה.

משבר הקורונה משפיע גם על הזרוע הצבאית של חמאס שהחלה לשחרר פעילים לא חיוניים הביתה ולנתב פעילים אחרים למאמץ ההתמודדות עם הקורונה: תפקידי שיטור פנימיים, חיטוי אתרים, הקמת מתקני בידוד, וככל הנראה גם השתלבות במאמץ הרפואי. בחמאס לא ויתרו על התעצמות, חפירות, ניסויים אך הם מתנהלים אחרת במסגרות קטנות יותר ואין יותר אימונים בקנה מידה נרחב.

חמאס צמצם את מספר הפעילים במוצבים שהקים לאורך גדר המערכת עם ישראל אך הגביר את הסיורים לאורך הגדר כדי לאכוף רגיעה ביטחונית משום שהוא מעדיף להתמקד כעת במשבר הקורונה ומשום שמבחינתו המצב עדיין בשליטה. לאחרונה סיכל חמאס שני מקרים של ניסיונות הסתננות וחדירה לישראל.

אתמול (חמישי) הופיע מנהיג חמאס יחיא סנואר, בלייב בפייסבוק, ואמר כי "בחמאס מזדהים עם דאגות העולם מנגיף קורונה". הוא הסביר כי הוא מופיע בפני המצלמות כי לא היה מנוס מהופעה כזאת בצל התפשטות הנגיף ומטרת הופעתו היא להרגיע את אנשי הרצועה בנוגע לנושא.

סנואר הביע חשש ואמר: "אנחנו אזור צפוף. אם ייכנס אזרח שמחזיק בנגיף באחד מהמקומות. כולם אצלנו כמו סרדינים. בלילה הראשונה מיד היו יכולים להיות אצלנו אלפים שנדבקים ותוך שבוע עזה הייתה הופכת למקום עם הכי הרבה נדבקים בעולם".

כמו כן הוא קרא לתושבים הפלסטינים בגדה המערבית להישמע לצעדים ולנקוט בצעדי זהירות: "זאת האזרחות של כל אחד. כל אדם בגדה המערבית עלול להיות פצצה ביולוגית מתקתקת", אמר.

מנהיג חמאס התייחס גם כן למסיבת העיתונאים שקיים ראש הממשלה נתניהו ביום רביעי: "אתמול היתה מסיבת עיתונאים לביבי שאמר שדיבר עם רה"מ האיטלקי ששאל מה העצה שלו ואז האחרון השיב לנתניהו: 'קבלו החלטות קשות לפני שלקיחתן יהיה לא מועיל'". ובכן, "אנחנו קיבלנו החלטות קשות", אמר סנואר בלייב בפייסבוק.

סנואר השיב לשר הביטחון נפתלי בנט שהתבטא בנושא המו"מ מול עזה בנושא סיוע הומניטרי תמורת מו"מ להשבת החיילים הישראלים מעזה ואמר: "אם חולי הקורונה שלנו לא יוכלו לנשום, נגרום לכך ש-6 מיליון ישראלים לא יוכלו לנשום גם כן. אם לאנשינו לא יהיה אוכל בנט יראה איך נחנך אותו. כשאנשינו יזדקקו למכשירי נשימה ואמצעיים רפואיים ניקח ממנו מה שנצטרך כדמי חסות והוא יודע שאנחנו מסוגלים לכך".

"אנחנו יכולים לוותר קלות בנושא החיילים הנמצאים אצלנו בתמורה לכך שישראל תשחרר אסירים מבוגרים וחולים שלנו כיוזמה הומניטרית בצל משבר קורונה. ההתייעצויות בנוגע לעסקת האסירים נעצרו מתחילת המשבר הפוליטי בישראל. אמרנו לכל המתווכים כי לא ניתן להיכנס למו"מ על עסקה חדשה לפני שישוחררו משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב", כך סנואר. שכל דבריו הובאו על ידי כתבי דסק הערבים ב'כאן חדשות'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום