לחץ מתוך הליכוד על נתניהו: לך לבחירות רביעיות

רדיפת שררה ותאוות כבוד: במכתב עליו חתומים 200 ראשי סניפים ובכירים הם מבקרים בחריפות את חלוקת התיקים לחברי סייעתו של גנץ וטוענים כי עדיף במצב כזה ללכת לבחירות

פוליטי 2.4.2020 | 12:57

בנימין נתניהו צילום: גילי יערי, פלאש 90

כשהמו"מ מתקדם אט אט ללא פריצות דרך, בליכוד מפעילים לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברקע חילוקי דעות על תפקיד שר המשפטים ויו"ר הכנסת. בליכוד אומרים לנתניהו כי אילו לא תתקבל עמדתם - עדיף כבר ללכת לבחירות רביעיות.

במכתב עליו חתומים 200 ראשי סניפים ובכירים בתנועה נכתב, "ברצוננו להביע את מורת רוחנו ממה שמסתמן כפגיעה אנושה בערכי הליכוד מחד, ומאידך ככרסום עמוק ביכולת הליכוד לתפקד כמפלגת שלטון ולהוביל את מדינת ישראל בממשלה הקרובה".

בליכוד מתלוננים גם על חלוקת תפקידי השרים, "לא יעלה על הדעת שמפלגה בת 17 ממדטים תקבל כמחצית מהתיקים סביב שולחן הממשלה, ואילו הליכוד שזכה ב-36 מנדטים, יקבל כעשרה עד שנים עשר תיקים בלבד".

"זה לא מאוזן", טוענים, "זה לא הגיוני ויותר מכל זה לא מאפשר לליכוד במפלגת שלטון לקבוע סדר יום ולנהל את מדינת ישראל בהתאם לרוח הליכוד ולערכי התנועה".

בליכוד תוהים, "איזה הסבר יש - חוץ מרדיפת שדרה ותאוות כבוד - לכך ש-17 חברי כנסת יקבלו לידיהם 17 תפקידי שר בממשלה? איזה הגיון ציבורי יש בזה? איזה הגיון כלכלי? איזה תקדים? איזו נראות? דווקא בשעה קשה זו למשרד לאזרחים ולעסקים".

במפלגה יוצאים נגד המינוי של כחול לבן במשרד המשפטים, ״לא יתכן שמשרד המשפטים שוב ימסר לידי בעלי אג׳נדה שמאלנית״, שגם על המינוי המסתמן של עמיר פרץ לשר הכלכלה שנכתב, ״איזה אבסורד הוא שבמקביל יוקד תיק הכלכלה בידי יו״ר ההסתדרות לשעבר - אדם המסמל את ההיפך הגמור מכל המשנה הכללכית שאני מאמינים בה״.

החותמים מתעקשים שלא לאפשר את פסילת יושב הראש הכנסת יולי אדלשטיין ולאפשר לו להמשיך בתפקידו. את המכתב חותמים הליכודניקים בדירשה לחדול משיחות המשא ומתן, "אם בכל זאת לא תושג הסכמה על הנ"ל, אנו קוראים לך בכאב לב ובאין מוצא לשקול הליכה לבחירות נוספות, לאחר שהוסרו כל המסכות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום