בני גנץ מודה: ייתכן שזהו סופי הפוליטי

על רקע המשבר הקשה שפוקד את ישראל - יו"ר חוסן לישראל ויו"ר הכנסת הזמני בני גנץ בפוסט אישי בו הוא מפרט מה דחף אותו לעשות את הצעד הכי דרמטי שנראה פה במערכת הפוליטית בשנה האחרונה ולפרק את כחול לבן

פוליטי 2.4.2020 | 10:20

יו"ר כחול לבן בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"יש לי תחושה שאתם כועסים ומאוכזבים ממני. התחושה כואבת אבל מובנת. אני מבקש להסביר", כך פתח חבר הכנסת בני גנץ הודעה ששיגר בימים האחרונים לחבריו בקבוצה פנימית, בו הוא מנסה להסביר את המהפך הפוליטי שהוביל לפירוק מפלגת כחול לבן ולכניסתו לקואליצית נתניהו.

גנץ מסביר: "לא הייתה אופציה לממשלת מיעוט, לא הייתי מוכן להעמיד את החברה בישראל לבחירות רביעות״, וכן לדבריו, ״פריז פוליטי מעולם לא היה בישראל וגם היה משאיר את נתניהו לבד בממשלה".

עוד כתב יו"ר הכנסת הזמני גנץ לחבריו, והאשים את שותפיו לשעבר, "תכירו שאני יודע שיאיר (לפיד) ובוגי (יעלון) חתמו בינהם ומאחורי גבי, על פרישה משותפת מספר ימים לפני כן״, שהוא מציין גם כי ״עד רבע שעה לפני הבצבעה עוד הצעתי להם שיתחייבו לכל מהלך איתי לכל אופציה ולכן תפקיד היו״ר יהיה אצלי עד להגעה לפתרון וכי אני רוצה שמאיר כהן יהיה היו״ר".

עוד הוא הוסיף, "תכירו שרוב תומכי כחול לבן חשבו שצריך להיכנס לבד ובלבד שנשמור את תיק המשפטים אצלינו וכך זה יהיה״, שהוא מסכם: ״אז אני מבין ללב מאוכזביי אבל תסריט המציאות, שהוא מאתגר יותר מבית הקלפים, לפעול על פי דרכי".

יו״ר כחול לבן, שהצטרף רק לפני כשנה למערכת הפוליטית, לא שלל אפשרות שזהו סופו הפוליטי. "ואם זהו סופי הפוליטי, אבל אשרת נכונה את מדינת ישראל אז עשיתי משהו", אמר, "לסיכום עת צרה היא לישראל ולעולם ואני לא מוכן לעמיד מנגד ולעסוק בסיפור של אתמול".

על שותפיו לשעבר יעלון ולפיד אומר גנץ, ״"איר ובוגי - אנשים רואיים שיהוו משקולת מצערת הן למנהיגות שלי ובעיקרון לחופש התמרון הפוליטי שתמיד נדרש ובעת הזו נדרש שבעתיים. אני לא אלכלך עליהן ואשמור על ממלכתיות מול למרות מה שאני יודע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום