עד חג הפורים מדינת ישראל הכילה את מגיפת הקורונה

במחקר שערכו במכון הביולוגי, הגיעו החוקרים למסקנה כי עד חג הפורים מדינת ישראל הכילה את מגיפת הקורונה, אך מפורים קצב ההדבקה החל לטפס במהירות 

בריאות 1.4.2020 | 15:01

אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ממחקר שנערך במכון הביולוגי ע"י חוקרי המכון ובהם מנכ"ל המכון שחקרו את קצב התפשטות הקורונה בקהילה, עולה כי ישראל הכילה את המגיפה, אך מחג הפורים המגיפה התלקחה ואיבדה שליטה.

מסתבר כי מסיבות החג הרבות אשר נערכו בחלל סגור ועם משתתפים רבים הביאו להדבקה המונית, מה שהגדיל מאוד את מספר החולים, ובמיוחד בציבור החרדי החי בצפיפות בלאו הכי כל השנה.

במחקר השתמשו החוקרים במודל של דימיקה של התפשטות הנגיף שפיתחו, ובחקירות האפידמיולוגיות שערך משרד הבריאות.

ממסקנות המחקר עולה כי בישראל אין שום אפשרות להתפשר על הנחיות משרד הבריאות בנושא ההתקהלות החברתית, וכי מספיקה התלקחות אחת בציבור כדי להשפיע באופן דרמטי על התפשטות הנגיף.

במקביל, דיווח אתמול דובר משרד ראש הממשלה כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא ושמע ממנו עדכונים על ההתקדמות במאמצי המחקר והפיתוח של המכון בנושא קדם החיסון והנוגדנים.

מנהל המכון פרופ' שפירא ציין בפני נתניהו כי חלה התקדמות משמעותית בתכנון קדם החיסון ונערכים כעת לקראת מודל לתחילת הניסוי בבעלי חיים.

במחקר שהוגש לפרסום ונכתב ע"י זיו קלויזנר, אייל פטל, איתן הירש ומנהל המכון שמואל שפירא. החוקרים פיתחו מודל של דימיקה של התפשטות מגיפות והשתמשו בחקירות האפידמיולוגיות שערך משרד הבריאות, והתברר להם כפי שעולה מהמאמר, שהתוצאות דומות.

החוקרים בודדו את הנתונים הקשורים לחולים שנדבקו בחו"ל לאלו שנדבקו בקהילה. מסתבר שבמשך שלושה שבועות היתה מדינת ישראל במצב של מגיפה נשלטת גם לפי המודל וגם לפי הניתוח האפידמיולוגי. השינוי לרעה במגמה חל כתוצאה ממסיבות חג הפורים. אמנם חגיגות העדליאדה ברחבי הארץ בוטלו אבל רבים השתתפו במסיבות פרטיות בחלל סגור, מה שהגדיל מאוד את מספר החולים. במיוחד התחוללה הדבקה המונית בקרב הציבור החרדי החי בצפיפות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום