לכו למשוך מזומן: דמי האבטלה יגיעו טיפין טיפין

הקלות למקבלי דמי אבטלה: הממשלה אישרה את קיצור משך הזמן הדרוש לקבלת דמי אבטלה לחצי שנה • בנוסף אושר סיוע לבני 67 ומעלה שהופסקה עבודתם בעקבות משבר הקורונה • במקביל, הבנקים יפתחו בימים הקרובים את כל הסניפים בהם יש שירותי קופה, לצורך משיכת קצבאות במזומן

כלכלי 29.3.2020 | 12:44

כסף מזומן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

הממשלה אישרה את תקנות הביטוח לאומי, במסגרתן קוצרה תקופת האכשרה הנדרשת לשם קבלת דמי אבטלה.

עד היום היה נדרש לעבוד לפחות שנה מתוך השנה וחצי האחרונות כדי להיות זכאי לדמי אבטלה, ובעקבות משבר הקורונה הוחלט על קיצור התקופה לחצי שנה, כך שגם מי שעבד חצי שנה מתוך השנה וחצי האחרונות יהא זכאי לדמי אבטלה.

בנוסף, הוחלט על הארכת תקופת הזכאות, כך שמי שהסתיימה לו התקופה בה זכאי לקבל אבטלה בחודשים מרץ ואפריל, וככל שלא מצא עבודה, מוארכת לו אוטומטית תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה עד סוף חודש אפריל.

כמו כן, עקב העומס על מערכות הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה, אישרה הממשלה לביטוח הלאומי להעניק מקדמה של עד 2,000 שקלים גם למי שטרם הסתיימה הבדיקה של תביעתו לפני חג הפסח.

בנוסף, הוחלט על דחיית תשלומי הביטוח הלאומי לעצמאים לחודש אפריל על מנת להקל עליהם בתקופה זו.

עוד אושרו תקנות נוספות עבור מבוגרים מעל גיל 67 שהופסקה עבודתם. במסגרת התקנות נקבע כי מבוגר שהופסקה עבודתו יהא זכאי למענק הסתגלות חד פעמי של עד 2,000 שקלים עבור חודש מרץ ובנוסף, מענק של עד 4,000 שקלים עבור חודש אפריל.

במטרה לסייע ללקוחות מקבלי הקצבאות, שאין ברשותם כרטיס חיוב למשיכת מזומנים או לביצוע עסקאות, הוחלט במסגרת שיחות שהתקיימו בין המפקחת על הבנקים לכלל הבנקים, כי הבנקים יפתחו את כל הסניפים בהם יש שירותי קופה, לצורך משיכת הקצבה במזומן. 

הקופות נפתחו ביום שישי וייפתחו היום (ראשון), בהתאם ליום הפתיחה של הסניפים בשגרה, וכולן יהיו פתוחות גם מחר – יום שני, 30.3.20, ללקוחות אלו בלבד. 

לאחר מכן, החל מיום שלישי, ה-31.3 ואילך הפעילות בסניפים תחזור לפעילותה בעת הנוכחית, באמצעות סניפי הגרעין בלבד.

כמו כן, הבנקים שלחו ללקוחותיהם מקבלי הקצבאות כרטיסי דביט, על מנת להימנע מהצורך להגיע לקופות. חלקם כבר הגיעו וחלקם יגיעו במהלך הימים הקרובים.

בבנק ישראל חוזרים ומבקשים מהלקוחות להישמע להוראות משרד הבריאות, ולהימנע מהיציאה מהבית שלא לצורך, על מנת לשמור על בריאותם.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום