תעלומה: מי עומד מאחורי השמצת השר ליצמן ובכירי משרדו?

אהוד ברק, חברת הקנאביס ומשבר הקורונה: מי עומד מאחורי המתקפה המתוזמנת על שר הבריאות ובכירי משרדו? סקירה מקיפה על הסיפור שמדיף ריח עז של חיסול חשבונות ורב בו הנסתר על הגלוי

פוליטי 27.3.2020 | 13:12

אהוד ברק צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אהוד ברק, חברת הקנאביס ומשבר הקורונה: מי עומד מאחורי המתקפה המתוזמנת על שר הבריאות ובכירי משרדו? 'בחדרי חרדים' בסקירה על הסיפור שמדיף ריח עז של חיסול חשבונות ורב בו הנסתר על הגלוי.

וכך הם פני הדברים: לפני מספר ימים הופצו דיווחים על סכסוך כביכול בין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והשר יעקב ליצמן, למשנה למנכ"ל המשרד פרופסור איתמר גרוטו ובכירים נוספים. על פי הדיווח, מספר בכירים במשרד יצאו נגד בר סימן טוב והשר ליצמן על התנהלותו במשבר הקורונה. הדיווחים הוכחשו מיד על ידי בר סימן טוב, גרוטו והבכירים, ומי שעמד מאחורי הפרסומים המכפישים, בעיצומו של המשבר, נותר בגדר תעלומה.

אלא שהעיתונאי יהודה שלזינגר דיווח בחשבון הטוויטר שלו, כי "רופאה שלחה לי הודעה שקיבלה עם אפשרות להצטרף לקבוצה של רופאים, שמטרתה: "לאסוף מידע אמין, ולחשוף את ממדי המחדל במערכת הבריאות". ‏היא לא נכנסה כי יש לה ים קבוצות. ‏אבל סחבק נודניק, הסתקרנתי, נכנסתי.
‏מה ההפתעה? ‏אהוד ברק מנהל הקבוצה".

"מי שמנהל את הקבוצה יחד עם אהוד ברק", הוסיף שלזינגר, "הם ‏‏עמר נחמני (ראש תא במפלגת העבודה) אורלי בר- לב (לא צריך להציג...) ונגה איתן (פעילת שמאל קיצוני)". בהמשך חשף שלזינגר צילום מסך של ‏וידוי של גיל ברדה, אחד ממייסדי הקבוצה, כי מי שעומד מאחורי מכתב הרופאים נגד בר סימן טוב הם... מנהלי הקבוצה כמובן.

שלזינגר לא התעצל, ופנה לאהוד ברק שהגיב לו כי, "רק צירפו אותו לקבוצה, ואין לו מושג מי עומד מאחורי זה". אולם, באחת מההודעות ששלח ברק בקבוצה הוא מספר כי הוא אחד מהיזמים. האמנם "רק צירפו אותו"?

נזכיר כי חברת "אינטרקיור", שמחזיקה בחברת הקנאביס "קנדוק", דיווחה בתחילת ינואר השנה כי חתמה על הסכם ייבוא וייצוא של 2.5 טונות קנאביס רפואי, לשיווק בבתי המרקחת בישראל.

במסגרת ההסכם למשך 7.5 שנים, הגיע המשלוח הראשון עוד ביום החתימה בהיקף של 250 קילוגרם, המתורגם להכנסה של כ-50 מיליון שקל במונחי מחיר לצרכן. מי שמשמש כיו"ר אינטרקיור, הוא אהוד ברק. בשיחה שערך אז עם גלובס, אמר ברק כי, "משרד הבריאות הודיע כי בעת שהשוק הישראלי יגיע לשיווי משקל, הוא יפתח את שערי היצוא ויעניק רישיונות לחברות שיפעלו בהתאם. בהתאם אנו נערכים להתחיל לייצא לטילרי ולמפיצים נוספים עוד ב-2020".

‏ממשרדו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק נמסר, כי "‏אהוד ברק צורף לקבוצת ווטסאפ, הוא קורא בקבוצה ומקשיב לאנשים. הרופאים הם הלוחמים בחזית, תוך סיכון עצמי ובמסירות נפש! כדאי שהציבור יקשיב ללוחמים האלה היטב. אהוד ברק איננו רופא, הוא מקשיב, להם ולעוד רבים בציבור".

מיד לאחר גילוי הדברים, החל גל עזיבה של רופאים את הקבוצה. לאחר החשיפה של שלזינגר החלה מתקפה על אהוד ברק, ועל עירוב הפוליטיקה בנושא רגיש כמו זה, בפרט בתקופה קשה זו.

העיתונאי ינון מגל הגיב, כי כשיצא "מכתב הרופאים" נגד המערכת ונגד משה בר סימן טוב, התערבתי שכולו פוליטי ושאין בין החותמים אף רופא ימני. והנה תראו הפלא ופלא מה מביא שלזינגר. באמצע קרב על החיים, האנשים האלה אשכרה עסוקים בפגיעה במערכת משיקולים פוליטיים. מדהים.

גם איש השמאל ‏אלדד יניב תקף את ברק, וכתב כי "אם זה נכון ש״מכתב הרופאים נגד בר סימן טוב״ הוא תעלול פוליטי - זו באמת בושה וחרפה. תאבקו בפוליטיקאים ותניחו למנהלי המערכה. פקידי הציבור האלה הם הם עובדי מדינה המלחמה ושליחי ציבור ורוצים בטובת הציבור לא פחות מכם".

והנה, הבוקר (שישי) שפכו במשרד הבריאות מעט אור על הפרשה, ועל הסיבה שבשלה בעלי אינטרסים תוקפים את משרד הבריאות.

בהודעה שיצאה מהמשרד נאמר, כי "למי ששואל מה פשר מתקפת הכתבות, טורי הדעות והציוצים נגד ליצמן, ומבול הדיווחים על סכסוכים כביכול בהנהלת משרד הבריאות, התשובה ברורה: צוות אנשי תקשורת שנשכר בידי אינטרסנטיים במערכת הבריאות ומחוצה לה, שפועלים מול אנשי תקשורת ומובילי דעה במטרה להכפיש את משרד הבריאות והעומדים בראשו, על רקע תקוותם לשינויים בעקבות הקמת ממשלת אחדות".

עוד נמסר, כי "כל פרטי "העוסקים במלאכה" מוכרים וידועים לנו. ויש לנו חדשות - זה לא ישפיע ולא יעזור להם, שר הבריאות יעקב ליצמן יחד עם מנכ”ל המשרד וכל גורמי המקצוע, מתעלמים מרעשי הרקע ועוסקים אך ורק במשבר הקורונה שפוקד את ישראל ואת כל העולם, במסירות ובאחריות למען כלל אזרחי ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום