גנץ נבחר ליו"ר הכנסת בתמיכת גוש הימין; לפיד ויש עתיד החרימו

דרמה ענק במליאת הכנסת: למרות התנגדותו של שותפו להנהגת המפלגה יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הכנסת ונבחר ברוב של 74 תומכים • גוש הימין תמך בגנץ, יאיר לפיד וסיעת יש עתיד החרימו • שלושת חברי סיעת תל"ם הצביעו בעד גנץ

פוליטי 26.3.2020 | 15:31

דוברות הכנסת, עדינה ולמן

דרמה של ממש במשכן הכנסת לקראת ההצבעה על תפקיד יושב ראש הכנסת הקבוע, כאשר יו"ר כחול לבן בני גנץ הציב עצמו כמועמד לתפקיד יושב ראש הכנסת וזאת בניגוד לעמדתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

מטרתו של גנץ היא לאפשר את המשך המו"מ עם הליכוד, כשבתחילת השבוע הבהירו בליכוד כי מינוי ח"כ מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת, יגרום לפיצוץ שיחות המו"מ לממשלת אחדות.

עדכונים:

18:10 > עם 74 תומכים: בני גנץ נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת.

18:00 > הדרמה נמשכת: שלושת חברי סיעת תל"ם הצביעו בעד מינוי של גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת.

17:45 > בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות יקיימו ראשי כחול לבן - ח״כ יאיר לפיד ושר הביטחון לשעבר, ח״כ משה (בוגי) יעלון הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 20:30, בה יודיעו על פירוק כחול לבן.

17:15 > שר הביטחון ויו״ר ימינה, נפתלי בנט: "אני מברך את בני גנץ על הצעד האמיץ של כניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו.
זה הדבר הנכון לישראל בעת חירום זו. הדיווחים על שיח תיקים הם פייק ניוז מוחלט. ראש הממשלה או מי מטעמו לא דיברו איתי או עם מישהו מטעמי על כלום".

17:00 >  מהליכוד נמסר, כי הדיווחים על פרטי המו"מ בין המפלגה לחוסן לישראל הם בגדר שמועות בלבד.

16:45 > בכיר במו״מ ל׳בחדרי׳: החרדים ישמרו על תפקידיהם במסגרת ממשלת אחדות.

16:30 בשיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי יהדות התורה שר הבריאות יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, סוכם כי הסיעה תתמוך במועמדותו של ח"כ בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת.

16:25 > יאיר לפיד וחברי יש עתיד עזבו את הקבוצה המשותפת בווטסאפ של כחול לבן.

בישיבת הקוקפיט מוקדם יותר (חמישי), סירב יאיר לפיד לקבל את היוזמה של גנץ להציב עצמו כמועמד בכדי למנוע את משבר שיחות המו"מ לאחדות והוסיף להתעקש על מועמדו מאיר כהן לתפקיד.

למרות התעקשותו, גנץ התעלם והגיש עצמו כמועמד. על פי הדיווחים, מקורביו של גנץ הבהירו כי הגשת שמו של מאיר כהן כמועמד, תגרום לכך שלפיד יפרק את מפלגת כחול לבן.

גנץ הוא המועמד היחיד בכנסת לתפקיד, והוא צפוי לקבל את תמיכת בלוק הימין במועמדתו והוא צפוי להיות מוחלף מיד עם הרכבת ממשלה, כאשר טרם ברור כיצד יפעל יאיר לפיד ופירוק כחול לבן נראה קרוב מתמיד.

בחדרי חרדים

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום